اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

درخواست یک سناتور آمریکایی برای رد شکایت SEC از کوین بیس

شورای کریپتو برای نوآوری، انجمن بلاک چین، اتاق بازرگانی دیجیتال و صندوق آموزش دیفای، همگی در اواخر روز جمعه گزارش‌های آمیکوس خود را ارسال کردند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین دسک، سینتیا لومیس سناتور آمریکایی، به همراه تعدادی از سازمان‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از دادگاه فدرال خواستند تا شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه صرافی رمزارز کوین بیس را نادیده بگیرد.

پادکست درخواست یک سناتور آمریکایی برای رد شکایت SEC از کوین بیس

سازمان‌ها و قانون‌گذاران با تشکیل پرونده‌های دوستانه یا به شکل دوستان دادگاه، ادعا کردند که SEC با طرح دعوی علیه پلتفرم‌های معاملاتی رمزنگاری مانند کوین‌بیس مبنی بر اینکه قوانین مربوط به اوراق بهادار آمریکا را نقض کرده‌اند، از اختیارات خود تجاوز کرده‌است.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

این گزارش خطاب به قاضی کاترین پولک فیلا مستقر در دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک نوشته شده و در آن برای استدلال در خصوص رد شکایت، از دلایل خود کوین بیس استفاده شده‌است. علاوه بر این سناتور آمریکایی، سازمان‌هایی همچون انجمن بلاکچین، شورای کریپتو برای نوآوری، اتاق تجارت دیجیتال، صندوق آموزش DeFi، اتاق پیشرفت، انجمن فناوری مصرف‌کننده، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر پیشرو در فضای بلاک چین مانند Andreessen Horowitz و Paradigm در مجموع ۶ گزارش ارائه کردند.

در اوایل ماه جاری، کوین بیس استدلال خود را در مورد این شکایت ارائه کرد و گفت معاملاتی که SEC به آنها اشاره کرده با تعریف قرارداد سرمایه‌گذاری مطابقت ندارد و بنابراین فعالیت آنان نقض قانون اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. خلاصه‌های آمیکوس یک روز پس از آن منتشر می‌شوند که SEC اتهامات مشابهی را متوجه Bittrex یکی دیگر از صرافی‌های جهانی کرده‌است.

صرافی کوین بیس

براساس اعلامیه‌ای که در ۱۰ آگوست منتشر شد، بیترکس و بیترکس گلوبال توافق کردند که برای حل اختلافات حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مبالغی را پرداخت کنند. این مبالغ شامل ۱۴.۴ میلیون دلار به‌عنوان بازپرداخت سودهای غیرقانونی، ۴ میلیون دلار سود پیش‌داوری و ۵.۶ میلیون دلار جریمه مدنی است. لازم به ذکر است. البته این توافق همچنان منوط به تایید دادگاه است.

در خلاصه‌ای که از طرف لومیس ثبت شد، آمده‌است: این یک پرونده اجرایی نیست. SEC از طریق این پرونده به دنبال تاثیر اولیه بر مسائل اقتصادی، سیاسی و حقوقی است که کنگره و چندین آژانس در حال بررسی آن هستند.

تقریبا همه این گزارش‌ها به پرونده اخیر دادگاه عالی ویرجینیای غربی در برابر آژانس حفاظت از محیط زیست اشاره شده‌است؛ پرونده‌ای که اعلام کرد آژانس‌های نظارتی نمی‌توانند بدون تایید کنگره از وظایف خود فراتر روند.

افزون بر آن، هنوز  مشخص نیست که آیا کنگره اقدامی سریع در مورد اجرای مقررات ارزهای دیجیتال به صورت گسترده انجام خواهد داد یا خیر. در حالی که کمیته‌های خدمات مالی و کشاورزی مجلس به تازگی قوانینی را ارائه کرده‌اند که به ساختار بازار و مسائل مربوط به استیبل کوین می‌پردازد. با این وجود، مجلس هنوز این لوایح را بررسی نکرده‌است. به نظر می‌رسد که مجلس نمایندگان لوایح را پیش ببرد، اما تصویب این لوایح از طریق سنا هنوز نامشخص است.

همانطور که می‌دانید، گری گنسلر رئیس SEC که از سال ۲۰۲۱ ریاست این نهاد مالی را بر عهده دارد، در سال گذشته گفت که از نظر او، بسیاری از توکن‌های رمزنگاری در حال حاضر در دسته‌بندی استانداردهای مقررات مربوط به اوراق بهادار قرار می‌گیرند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا