اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

کمک‌های مالی ایلان ماسک برای توسعه دوج کوین

برخی جزئیات از زندگی ایلان ماسک که در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد، حاکی از کمک‌های مدیرعامل پلتفرم ایکس به توسعه دوج کوین است. موضوعی که روند حرکت این رمزارز را تغییر داده‌است.

پادکست کمک‌های مالی ایلان ماسک برای توسعه دوج کوین

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، در مقاله‌ای که توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، جزئیات قابل توجهی در مورد ایلان ماسک و دوج کوین (DOGE) گنجانده شد و قیمت این رمزارز حرکتی جزئی به سمت بالا داشت.

در مقاله به اشتراک گذاشته شده توسط WSJ به زندگی نامه ایلان ماسک که روایتگر زندگی اوست و در ۱۲ سپتامبر منتشر خواهد شد، اشاره شده‌است.

طبق اطلاعاتی که در مقاله مربوط به زندگی ایلان ماسک ارائه شده، وی به صورت غیرمستقیم به توسعه دهندگان DOGE کمک مالی می‌کند. علاوه بر این، قبل از خرید توییتر، او قصد داشت یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید ایجاد کند که مبتنی بر بلاک چین و شامل یک سیستم پرداخت باشد.

اطلاعات موجود در مقاله همچنین شامل اطلاعاتی است که نشان می‌دهد ایلان ماسک پیشنهاد کمک مالی ۵ میلیارد دلاری سم بنکمن-فرید را برای خرید توییتر رد کرده‌است.

در واقع، می‌توان گفت که در مقاله منتشر شده توسط WSJ هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نشد‌ه‌است. به عنوان مثال، حمایت ایلان ماسک از دوج کوین بر کسی پوشیده نبود و ماسک در اظهارات و صحبت‌هایی که قبلا مطرح کرده بود نیز از توسعه‌دهندگان دوج حمایت کرده‌بود. به عنوان مثال وی در یک توییت که اخیرا منتشر شد، بر حمایت خود از دوج کوین تاکید کرد. در این توییت آمده است: «دوج یک سگه و دوج یک محیط دوستانه.»

علاوه بر این، مشخص بود که ماسک قبل از خرید توییتر می‌خواست یک پلتفرم رسانه اجتماعی ایجاد کند. با این وجود، به دلیل اینکه اطلاعات یاد شده در بیوگرافی جدید وی مجددا مطرح شد، قیمت ارز دیجیتال دوج کوین افزایش ناگهانی را تجربه کرد.

نمودار روند قیمت دوج کوین
نمودار روند قیمت دوج کوین

بسیاری از کاربران از قبل حدس و گمان‌هایی درباره اینکه ماسک سهامدار عمده در پروژه Dogecoin است، داشتند. همانطور که اشاره شد، اظهارات و توییت‌های او تاثیر زیادی بر چشم‌انداز این کوین داشته‌است و این باعث شده تا او لقب «پدر دوج» را به خود اختصاص دهد.

اوایل سال جاری، او یک توییت تک کلمه‌ای منتشر کرد که کل اکوسیستم Dogecoin را به هیجان آورد. ماسک و «روپرت مرداک» سرمایه‌دار مطرح آمریکایی و رئیس فاکس نیوز در کنار هم دیده شدند. بسیاری از کاربران از این دیدار متعجب بودند اما ماسک در توییتی اعلام کرد که با رئیس فاکس نیوز درباره دوج کوین تبادل نظر می‌کرده‌است.

این پاسخ باعث شد که قیمت DOGE در آن زمان بیش از ۵ درصد افزایش یابد و در سطح ۰.۰۸۳۹۹ دلار معامله شود. قابل ذکر است که رئیس تسلا در رویداد Super Bowl تی شرت دوج کوین خود را پوشیده بود که قیمت دوج را افزایش داد.

همچنین، مدت کوتاهی پس از تصاحب توییتر، ماسک لوگوی ۱۷ ساله توییتر یعنی پرنده آبی را به لوگوی دوج کوین تغییر داد. در کمتر از یک ساعت، این حرکت باعث شد که قیمت DOGE بیش از ۱۶ درصد افزایش یابد.

ایلان ماسک؛ مهمترین دلیل وجود دوج کوین

به طور کلی، بازیگران عرصه کریپتو مطمئن هستند که ایلان ماسک نقش مهمی در بقای دوج کوین ایفا می‌کند. در این راستا، چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس تاکید کرد از اینکه توکن DOGE از زمان راه‌اندازی تا کنون هنوز از بین نرفته شگفت زده است. مدیرعامل بایننس معتقد است که احتمالا ماسک در بقای این میم کوین نقش زیادی داشته‌باشد.

ارتباط نزدیک ماسک با DOGE اخیرا وی را درگیر یک دعوی قضایی کرد. ماسک متهم به دستکاری در بازار مرتبط با دوج بود. با انتشار بیوگرافی او، به نظر می‌رسد اکوسیستم کریپتو برای افشاگری‌های بیشتر در رابطه با ماسک و دوج کوین آماده خواهد بود.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا