اخبار ارز دیجیتال

عبور TVL دیفای از ۱۰۰ میلیارد دلار!

کل ارزش قفل شده در بخش دیفای برای اولین بار در دو سال گذشته از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده‌است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت theblock، احتمالا افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، افزایش علاقه کاربران به خرید و سرمایه‌گذاری دردارایی‌های رمزارزی و دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) باعث بالا رفتن TVL، شده است.

پادکست عبور TVL دیفای از ۱۰۰ میلیارد دلار!

کل ارزش قفل شده (TVL) در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای اولین بار در دو سال گذشته از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت. دیروز،TVL بخش دیفای  به ۱۰۱.۳۶ میلیارد دلار رسید که به تفکیک، ۳۲.۶۲ میلیارد دلار یعنی ۳۲.۲ درصد از مجموع این مقدار از طریق پروتکل‌های وام‌دهی، ۱۹.۹۷ میلیارد دلار معادل ۱۹.۷ درصد از صرافی‌های غیر متمرکز، ۱۲.۲۲ میلیارد دلار یا ۱۲ درصد از بدهی‌های وثیقه‌شده و در نهایت ۱۰.۰۶ میلیارد دلار معادل ۹.۹ درصد از طریق سهام‌گذاری مجدد به دست آمد.

کل ارزش قفل شده در بخش دیفای

طبق اطلاعات داشبورد The Block، آخرین باری که کل ارزش قفل شده بخش دیفای از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت، در ۱۱ می ۲۰۲۲ بود که کل ارزش قفل شده دیفای به ۱۱۲.۶۷ میلیارد دلار رسید.

ربکا استیونز، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در The Block در این زمینه گفت: «رشد اخیر قیمت دارایی‌های رمزارزی به افزایش TVL از نظر ارزش دلاری کمک کرده‌است. از طرف دیگر، افزایش علاقه قابل توجه کاربران به دارایی‌های دنیای واقعی به عنوان دسته جدیدی که به دیفای اضافه شده‌است، میزان وجوه قفل شده در پروتکل‌های دیفار را تقویت می‌کند.».

در همین حال، استیکینگ روی شبکه اتریوم با رشد ۴.۱۲ درصدی استیک اتریوم به بالاترین حد خود رسید.  The Block در گزارش قبلی خود گفته بود که  بیش از ۳۱.۵ میلیون اتریوم به ارزش حدود ۱۱۵ میلیارد دلار، که ۲۶ درصد از کل عرضه اتر را شامل می‌شود، در بلاک چین اتریوم قرار گرفته است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا