اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

شکایت دادستان نیویورک از صرافی کوینکس منجر به توقف آن شد!

بر اساس بیانیه مطبوعاتی در ۲۲ فوریه، لتیتیا جیمز (Letitia James)، دادستان کل نیویورک، از صرافی کوینکس به دلیل عدم ثبت قانونی شرکت خود در این ایالت شکایت کرده است. در پی این اقدام، صرافی ارز دیجیتال کوینکس به تمام خدمات‌دهی خود در کل ایالت‌های آمریکا پایان داد. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس بیشتر به جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

پادکست توقف خدمات کوینکس در آمریکا

تقریباً ۴ روز پیش دفتر دادستان کل نیویورک بیان کرد که شرکت کوینکس به دروغ ادعا کرده که یک صرافی است. اگرچه این شرکت خدمات خرید، فروش و معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد، اما به عنوان یک صرافی اوراق بهادار ملی در سازمان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و یا در کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ثبت نام نکرده است.

این نهاد ناظر همچنین اعلام کرد پس از صدور احضاریه برای صرافی کوینکس مبنی بر افشای اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های این صرافی در نیویورک، صرافی هیچ اقدامی نکرده است. به گفته برخی تحلیلگران، هدف دادخواست این نهاد ناظر این است که کوینکس با مسدود کردن کاربران خود از طریق آدرس‌ IPها و فناوری GPS، ارائه خدمات در ایالت نیویورک را متوقف کند. این نهاد همچنین به دنبال این است که کوینکس دیگر خود را به عنوان یک صرافی معرفی نکند.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده در ساعات اخیر، کوینکس اعلام کرده است که به تمام فعالیت‌های خود در سرتاسر آمریکا پایان خواهد داد. ظاهراً با توجه به الزامات قانونی جدید، صرافی کوینکس دیگر نمی‌خواهد خدماتی را به شهروندان یا ساکنان تمام ایالت‌های آمریکا ارائه دهد.

این شرکت کاربران آمریکایی خود را با آدرس IP آن‌ها شناسایی کرد و از آن‌ها خواسته است که دارایی‌های خود را ظرف ۶۰ روز کاری (قبل از ۲۴ آوریل) برداشت کنند و گفته است که پس از آن تاریخ حساب‌های باقی مانده از این سطح جغرافیایی را مسدود خواهد کرد.

لازم به ذکر است در ماه دسامبر سال گذشته، اتفاق مشابهی برای شرکت وام دهی نکسو (Nexo) افتاد. این شرکت نیز به دلیل نگرانی‎‌های نظارتی از بازار خدمات دهی به مشتریان آمریکایی خارج شد، علیرغم این واقعیت که هیچ قانون‌گذاری مستقیماً این شرکت را مجبور به انجام این کار نکرده بود.

ارز CET از صرافی کوینکس
نمودار قیمت ارز دیجیتال کوینکس توکن (CET) در ۲۴ ساعت گذشته

کوینکس یک صرافی نسبتاً شناخته‌شده است که توکن تحت حاکمیتی خود را با نماد CET منتشر کرده است. این توکن در حال حاضر تا حدی تحت تاثیر این خبر قرار گرفته و تقریباً در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲.۵ درصد ریزش کرده است. همچنین به نظر می‌رسد حجم معاملات این صرافی تحت تأثیر این اخبار قرار گرفته، به طوری که حجم معاملات امروز ۶.۲ درصد طی ۲۴ ساعت کاهش داشته است.

به نظر شما این دسته اقدامات ایالات متحده آمریکا در پی ممنوعیت کلی بازار رمزارزها در این کشور است؟

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام دوستان لطفا حواصتون باشه این صرافی کوینکس کاملا کلاهبرداری میکنه خیلی حواصتون به مالتون باشه من دیشب ارز trb۴۵۰ درصد سود بودم اولا هرکاری میکردم معاملم بسته نمیشد خلاصه وقتی معامله ام رابستم ۴۵۰ درصد بهم ضرر زد پس حواصتون باشه هر بار یه بهانه میارن مثل پارسال گفتن هک شده خیلی مواظب مالتون باشین من خودم تا جای که بتونم توی تمام کانال ها و گروه ها خبر میدم که هموطن هامون بدونن واقعا دزدن و کلاهبرادری میکننه

  2. تا حالا چندین بار این مشکل را پیش اوردن پارسال یه بار گفتن هکش کردن چندین بار از کلاهبرداری دیدم صراقی کوینکس علتی داره دزدی میکنع از مشتریاش اصلا خیلی برام جالب بود ارز trb۴۵۰ درصد سود بودم وقتی فروش زدم دقیق همون ۴۵۰ درصد ضرر بهم زده پس این کلاهبرداری نیست چیه واقعا داری دزدی میکنه مالمو خورد بدبخت و نابودم کرد با کلاهبرداریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا