اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

اهمیت آپگرید مرج اتریوم از زبان سیتی بانک

آپگرید مرج (Merge) اتریوم قرار است در اواخر ماه سپتامبر (اواخر شهریور) راه‌اندازی شود و در دنیای ارزهای دیجیتال به‌دلیل تاثیرات آن خصوصاً بر قیمت این دارایی، یکی از رویدادهایی است که اعضای بازار به‌شدت انتظار آن را می‌کشند. در همین راستا، غول بانکی سیتی‌گروپ (Citigroup) معتقد است این ارتقا می‌تواند چندین پیامد برای بلاک چین اتریوم داشته باشد.


بر اساس گزارشی از نشریه کوین‌دِسک (CoinDesk) در ۵ آگوست (۱۴ مرداد)، تیم تحقیقاتی این بانک اظهار کرد با اجرای آپگرید مرج، مصرف برق شبکه احتمالاً کاهش پیدا می‌کند، اتریوم به یک دارایی ضدتورمی (Deflationary) تبدیل می‌شود و به‌طور کل، اتریوم از طریق شاردینگ (Sharding) در مسیری به‌سوی مقیاس‌پذیری بیشتر قدم برمی‌دارد.


طبق گفته‌های این بانک سیتی، تغییر الگوریتم شبکه اتریوم به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) ممکن است میانگین نرخ صدور سالیانه رمزارز اتریوم (ETH) را تا ۴.۲ درصد کاهش دهد. این بانک خاطرنشان کرد با تبدیل شدن به یک دارایی ضدتورمی، اتریوم در قالب یک منبع ذخیره ارزش برتری بیشتری نسبت به همتاهای خود پیدا خواهد کرد.

آپگرید مرج و اتریوم ضدتورمی

همچنین به عقیده سیتی‌بانک، اتریوم به‌عنوان یک دارایی ضدتورمی احتمالاً تبدیل به بلاک چینی می‌شود که بالاترین توان عملیاتی را دارد. آپگرید مرج اتریوم زمان تولید بلوک در بلاک چین را از ۱۳ ثانیه به ۱۲ ثانیه کاهش می‌دهد که کاهش کارمزدها و افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها جزء پیامدهای این موضوع هستند.


سیتی‌بانک اظهار کرد شبکه اثبات سهام اتریوم جریان نقدینگی بیشتری را به خود جذب خواهد کرد و شیوه‌های ارزش‌گذاری جدیدی در آن به‌کار گرفته می‌شود که تا کنون در فناوری بلاک چین تعریف نشده‌اند.


این غول بانکی بیان کرد به‌طور کل پس از آپگرید مرج، مصرف انرژی شبکه اتریوم نزدیک به ۹۹.۹۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و به یک رمزارز کم‌مصرف و دوست‌دار محیط زیست تبدیل می‌شود.

جزئیات آپگرید مرج

این ارتقا که قرار است در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) اجرا شود، شبکه اصلی و فعلی اتریوم را با سیستم اثبات سهام زنجیره بیکِن (Beacon Chain) ادغام (مرج) خواهد کرد. در این صورت، برقراری امنیت در شبکه اصلی (Mainnet) همچنان از طریق الگوریتم اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) تامین می‌شود و در عین حال، شبکه بیکن با استفاده از الگوریتم اثبات سهام در حال اجرا خواهد بود.


ناگفته نماند از زمان اعلام آپگرید مرج تا کنون، قیمت اتریوم سیری صعودی را طی کرده است و طی هفته‌های اخیر علی‌رغم بازار خرسی رمزارزها، موفق به ثبت رشد شده است.


بر اساس یکی از گزارشات اخیر بلومبرگ، بازار ارزهای دیجیتال شاهد تحولاتی چشم‌گیر در شبکه اتریوم خواهد بود و این آپگرید مانند یک کاتالیزور، اتریوم را به یک دارایی در سطح جهانی و سازمانی تبدیل خواهد کرد.

مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

منظور از مقیاس پذیری در بلاک چین با بردن توان عملیاتی آن است که شامل افزایش نودهای شبکه و پردازش تعداد بیشتری از تراکنش‌ها در زمان کمتر می‌شود.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا