آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

از کجا تتر بخریم؟ خرید تتر با بهترین قیمت از صرافی‌ ایرانی

معامله‌گران ارزهای دیجیتال در خرید تتر از صرافی ایرانی همواره با چالش مواجه بوده‌اند. یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب یک صرافی جهت خرید تتر، به قیمت خرید و فروش برمی‌گردد؛ چراکه معامله‌گران می‌خواهند در بهترین قیمت دارایی‌ خود را تأمین کنند. از این‌رو «از کجا تتر بخریم؟» سوالی است که همواره ذهن معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده است. در این مقاله از واحد تحلیل و آموزش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را برای خرید تتر انتخاب کنید و امن‌‌ترین بستر را برای خرید تتر در صرافی‌های ایرانی برگزینید.

پادکست خرید تتر با بهترین قیمت

چرا خرید تتر و استیبل‌کوین ها مهم است؟

ادامه و بقای هر گونه فعالیتی در فضای معامله‌گری بازار ارزهای دیجیتال بدون شک به استفاده از استیبل‌کوین‌ها وابسته است. طبق پلن معاملاتی هر معامله‌گر لازم است به صورت دوره‌ای سود و ضرر‌های ناشی از معاملات خود را ارزیابی کند و یک دارایی‌ برای سنجش میزان سود‌های کسب شده و یا شناسایی ضررهای متحمل شده در اختیار داشته باشد. در فضای بازارهای سنتی این دارایی‌ها همان ارزهای فیات هستند.

شرایط بازار رمزارزها به گونه‌ای است که امکان استفاده مستقیم از ارزهای سنتی مانند دلار یا ریال در فضای بلاکچین وجود ندارد و برخی معامله‌گران نمی‌توانند با ارز رایج کشور خود میزان رشد یا زیان قیمت‌ ارز دیجیتال موجود در سبد سرمایه‌گذاری خود را شناسایی کنند. بنابراین لازم است که یک دارایی وجود داشته باشد که هم مانند ارزهای سنتی پایدار باشد و هم با فضای کریپتو سازگاری داشته باشد. این نوع دارایی‌ها در فضای ارزهای دیجیتال، به عنوان استیبل کوین‌ها شناخته می‌شوند که تتر مهم‌ترین و باارزش‌ترین استیبل کوین در صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

خرید تتر از صرافی ایرانی

حال که با اهمیت این ارز دیجیتال پایدار و بدون نوسان در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شدید، در ادامه به شما خواهیم گفت این ارز دیجیتال چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ و چگونه در بهترین قیمت می‌توانید تتر را از یک صرافی ایرانی بخرید؟

ارز دیجیتال تتر چیست و از کجا بخریم؟

بر اساس وب سایت این پروژه، تتر (USDT) یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت بوده که با تناظر یک به یک با دلار آمریکا ایجاد شده است. این پروژه همچنین بیان می‌کند که ۱۰۰ درصد توکن‌های منتشر شده‌ با برخی از ارزهای فیات رایج‌کشور‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند.

در واقع، تتر توکن‌های مرتبط با یورو، یوان چینی، پزوی مکزیک و طلا را منتشر می‌کند. تناظر یک به یک با ارز‍‌های سنتی در استیبل کوین‌ها تضمین می‌کند که این دسته از ارزهای دیجیتال در معرض نوسانات قیمتی مشابه دیگر رمزارزها از جمله قیمت بیت‌کوین و اتریوم قرار نمی‌گیرند.

تتر متعلق به شرکت آی فینکس (iFinex) است. آی فینکس یک شرکت ثبت شده در هنگ کنگ و مالک صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (BitFinex) است. تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام ریل کوین (RealCoin) راه‌اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ به تتر تغییر نام داد. این رمزارز که در ابتدا فقط بر بستر بلاکچین بیت‌کوین بود، اکنون توکن‌های‌ آن در بستر پروتکل‌های لایه دوم Omni و شبکه Liquid بیت‌کوین، همچنین بلاکچین‌های اتریوم، ترون، EOS، آلگورند، سولانا و بیت‌کوین‌کش موجود است.

صرافی تبدیل ریال به تتر در ایران

کارمزد تبدیل ریال به تتر چگونه محاسبه می‌شود؟

وضعیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال، آیا تتر بخریم؟

تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال با نام استیبل کوین‌هاست که با توجه به کاربردی بودن آن‌ها به سرعت در حال رشد هستند. هدف این دسته از رمزارزها ثابت نگه داشتن قیمت توکن‌هایشان است که معمولاً این کار را با مرتبط کردن توکن‌های خود به ارزش یک ارز سنتی مانند دلار آمریکا انجام می‌دهند.

خرید تتر از صرافی ایرانی

در حال حاضر، تتر سومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار پس از بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است که بزرگترین استیبل‌کوین با ارزش بازاری نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۲، تتر دومین رتبه بعد از بیت‌کوین را از نظر حجم معاملات به خود اختصاص داد.

چرا خرید تتر در اولویت قرار دارد؟

در مقایسه با دیگر رمزارزها، تتر ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به معرفی دو مورد اصلی می‌پردازیم:

  • شفافیت: تتر هر روز خلاصه‌ای از ذخایر خود را در وب سایت رسمی پروژه به‌روز می‌کند. برای مثال در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳، دارایی ۶۷٫۸ میلیارد دلاری برای این استیبل‌کوین گزارش شد که طبق همان گزارش؛ ۸۲٫۴۵ درصد از ذخایر تتر به صورت نقد، دارایی‌های شبه نقدی، سپرده‌های کوتاه مدت و اوراق تجاری، ۴٫۶۹ درصد در اوراق قرضه شرکتی، ۹٫۰۲ درصد در وام‌های تضمین شده به نهادهای غیر وابسته و ۳٫۸۵ درصد باقی‌مانده در سایر سرمایه‌گذاری‌ها از جمله ارزهای دیجیتال، نگهداری می‌شوند.
  • پایداری: همانطور که در بخش قبل اشاره شد، ارزش پایدار و مانای استیبل‌کوین‌ها، استفاده از این دارایی‌ها را به عنوان وسیله مبادله از جمله پول معمولی ترویج می‌کند. از نظر عملی، استیبل کوین‌ها گمانه‌زنی در بازارهای ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کرده‌اند. استفاده از استیبل کوین‌ها به عنوان وثیقه توسط پروتکل‌های وام دهی و دیفای (DeFi) نیز منجر به رشد سریع محبوبیت آن‌ها شده است.

خرید تتر از صرافی ایرانی

در زمان خرید هر ارز دیجیتال، ابتدا لازم است که یک صرافی مناسب را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید. معیار‌های زیادی برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد.

در انتخاب یک صرافی متمرکز ویژگی‌هایی از جمله سرعت انجام معاملات، کارمزد معاملات، ویژگی‌ها و امکان ارائه انواع معاملات، محبوبیت آن در بین کاربران، امنیت، حجم نقدینگی، مقررات و پشتیبانی آن مواردی هستند که باید بررسی شوند. برای مثال، اگر یک صرافی امنیت بالایی نداشته باشد، ممکن است در معرض حمله هکر‌ها واقع شود و منجر به از دست رفتن سرمایه‌ معامله‌گران خود شود.

خرید تتر از صرافی ایرانی

خرید فوری تتر

به ویژه در صرافی‌های متمرکز، معیار امنیت بسیار اهمیت دارد؛ زیرا آن‌ها دارایی‌های کاربران را در کیف پول‌های پلتفرم خود ذخیره می‌کنند. از این رو باید بررسی کنید که آیا مجهز به پروتکل‌های امنیتی مانند تایید دوعاملی هستند یا خیر؟ همچنین تحقیق کنید روش ذخیره‌سازی دارایی در صرافی به صورت آفلاین است یا آنلاین؟ آیا صرافی تاکنون مورد حمله سایبری قرار گرفته است؟

کارمزد انجام معاملات نیز بسیار مهم است؛ زیرا در صورتی که خرید و فروش‌های خود را به طور روزانه انجام می‌دهید، ممکن است سود شما به دلیل کارمزد‌های زیاد کمتر شود و یا از بین برود. در نتیجه، کارمزد تراکنش‌ها در یک صرافی هر چه پایین‌تر باشد، آن صرافی جذابیت بیشتری بین کاربران خود خواهد داشت.

کاربران هر صرافی هر چقدر هم آموزش دیده باشند، هنگام کار با پلتفرم معاملاتی آن ممکن است با مشکلات و سوالاتی مواجه شوند. بنابراین مهم است که یک صرافی، تیم پشتیبانی فعال و پاسخگویی داشته باشد تا در صورت ایجاد هر گونه سوالی برای کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگو باشند و معامله‌گر را در رفع مشکلاتش راهنمایی کنند. پاسخگویی ۲۴ ساعته و سریع، راه‌های ارتباطی متنوع و… از این دسته موارد هستند که تیم پشتیبانی هر صرافی باید داشته باشد.

با توجه به موارد فوق، صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با داشتن متنوع‌ترین ارزهای دیجیتال و یک بستر معاملاتی پیشرفته توانسته خود را در لیست برترین صرافی‌‎های ایرانی جای دهد. کارمزد‌های پایین این صرافی باعث شده که کاربران آن بدون هیچگونه نگرانی در هر لحظه اقدام به خرید و فروش کنند. کارمزد تمام معاملات در صرافی او ام پی فینکس بر اساس سطح کاربری افراد بین ۰٫۳۵ درصد تا ۰٫۲ درصد متغیر است. همچنین برای تمامی کاربران، کارمزد معاملاتی که با استفاده از ربات معامله‌گر ثبت شوند برابر با ۰٫۱ درصد است.

لازم به ذکر است که پشتیبانی او ام پی فینکس در ۲۴ ساعت ۷ روز هفته در دسترس بوده و کاربران می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی مختلف از جمله چت آنلاین، تماس مستقیم و ثبت تیکت پشتیبانی سوالات خود را مطرح کنند. تیم پشتیبانی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی می‌کنند و شما را در رسیدن به معاملاتی سوده یاری خواهند کرد.

خرید و فروش ارز فگ

چارت تتر به ریال؛ نحوه بررسی نمودار قیمت لحظه ای تتر

خرید تتر از صرافی ایرانی او ام پی فینکس

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، تتر محبوب‌ترین استیبل کوین برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال است. قیمت تتر در صرافی او ام پی فینکس به‌صورت لحظه‌ای و با مناسب‌ترین نرخ نسبت به دیگر صرافی‌ها محاسبه می‌شود. در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس هم به صورت لحظه‌ای و هم به صورت پیشرفته می‌توانید اقدام به سفارش گذاری کنید.

خرید تتر از صرافی ایرانی او ام پی فینکس

برای خرید تتر ارزان در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس کافی است حساب کاربری خود را با اتصال به درگاه پرداختی شبکه شتاب و استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب شارژ کنید. سپس اقدام به سفارش‌گذاری با انتخاب یکی از روش‌های دلخواه خود (قیمت لحظه‌ای یا پیشرفته) کنید.

سوالات متداول درباره نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی

چرا ارز دیجیتال تتر مهم است؟

تتر به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند وجوه خود را بین بازارهای ارزهای دیجیتال و سیستم مالی سنتی جابه‌جا کنند و نوسانات را به دلیل تناظر یک به یک به ارزهای سنتی به حداقل می‌رساند.

آیا تتر یک استیبل کوین است؟

بله، تتر اولین و شناخته شده‌‎ترین استیبل کوین در دنیای ارزهای دیجیتال است. سایر استیبل کوین‌های مهم عبارتند از یو اس دی کوین (USDC)، بی یو اس دی (BUSD) و…

چگونه تتر همیشه در قیمت ۱ دلار باقی می‌ماند؟

تتر تا زمانی که نسبت تناظر ۱ به ۱ خود را با ارز پشتوانه‌ خود حفظ کند، نزدیک به قیمت ۱ دلار باقی می‌ماند.

چگونه تتر بخرم؟

برای خرید تتر کافی است ابتدا در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ثبت نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. پس از آن می‌توانید حساب کاربری خود را شارژ کرده و به خرید تتر در قیمت دلخواه خود بپردازید.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. صرافی او ام پی فینکس هموار در تلاش است امن‌ترین و سریع‌ترین بستر معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورد.

      از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشته‌اید، سپاسگذاریم. موفق و پرسود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا