تحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

توکن سوزی شیبا اینو همچنان ادامه دارد؛ تحلیل فاندامنتال شیبا

میم کوین شیبا اینو (Shiba Inu / SHIB) یکی از رمزارزهای دارای مکانیزم توکن‌سوزی (Burn) است که به‌طور مداوم در حال سوزاندن میلیون‌ها واحد توکن SHIB است تا تعادل بین عرضه و تقاضا برای این رمزارز را برقرار سازد. این مسئله گاهی اوقات در قیمت شیبا نیز تاثیرگذار است و طی آخرین توکن سوزی شیبا اینو ، ۴۹۰ میلیون واحد از این رمزارز سوزانده شده است.

پادکست توکن سوزی شیبا اینو


به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، توکن سوزی شیبا اینو و به‌طور کل هر پروژه ارز دیجیتال، یکی از شیوه‌های کاهش عرضه دارایی و بهبود قیمت آن است. مکانیزم توکن‌سوزی باعث شده که ارزهای دیجیتال بدون سقف عرضه کل بتوانند مقداری از عرضه در گردش بازار خود را کاهش دهند و از این طریق مانع از اشباع بیش از حد در خرید و فروش و سقوط قیمت شوند.


بر اساس یکی از آخرین گزارشات وب‌سایت shibburn.com، توسعه‌دهندگان شیبا ۴۸۹,۸۹۵,۲۳۵ واحد ارز دیجیتال SHIB را به‌طور دائم از گردش خارج کرده‌اند. در جزئیات این گزارش آمده که این توکن سوزی شیبا اینو طی ۲۴ ساعت و در ۸ تراکنش مجزا صورت گرفته است.

از بین این تراکنش‌ها، بزرگ‌ترین آن‌ها متعلق به یک کیف پول بوده که تنها در یک تراکنش مقدار ۴۸۵,۶۸۲,۲۸۰ واحد SHIB را به آدرس کیف پول توکن سوزی این رمزارز فرستاده است. نکته حائز اهمیت این‌جا است که نرخ توکن سوزی شیبا اینو نسبت به توکن سوزی روز گذشته کاهشی به‌میزان ۷۱.۲۸ درصد داشته است. بر اساس آمار وب‌سایت، روز گذشته طی ۵۸ تراکنش، میزان ۲,۲۰۴,۳۱۳,۴۷۵ واحد شیبا سوزانده شده‌اند.


با توجه به این توکن سوزی عظیم شیبا اینو، جامعه این رمزارز آن را به اجرای نسخه آزمایشی (Beta) شیباریوم (Shibarium) نسبت داده‌اند. با این حال، تداوم توکن سوزی شیبا اینو با چند خرید سنگین شیبا نیز همراه بوده است که نشان از تمایلات سرمایه‌گذاران به پروژه شیباریوم دارد.

توکن سوزی شیبا اینو 01
نمودار ۱ روزه قیمت شیبا – TradingView

برترین نهنگ های ارز دیجیتال شیبا، از جمله BlueWhale0073، طی ۱۰ روز نزدیک به ۲۱۵ میلیارد واحد شیبا را انباشت کرده‌اند. گزارشات حاکی از آنند که سرمایه‌گذاران اتریومی بهترین قیمت خرید شیبا را در سطح ۰.۰۰۰۰۱۰۳۴ دلار می‌بینند.


در بین این نهنگ‌ها، BlueWhale0073 به‌تنهایی اقدام به خرید ۲۱۵,۸۱۵,۵۷۰,۵۳۹ واحد شیبا به ارزش ۲,۲۰۹,۹۵۱ دلار کرده و برای این خرید تنها ۳۳.۴۶ دلار کارمزد پرداخت کرده است.


راه‌اندازی شیباریوم همچنان مورد توجه جامعه رمزارزها قرار دارد و حامیان شیبا اینو پیش‌بینی می‌کنند که این پروژه برای اکوسیستم شیبا چندین مزایا به‌همراه خواهد داشت. این پروژه در نظر دارد تا یک مرکز برای هولدرهای شیبا ایجاد کند تا از طریق آن بتوانند بدون نیاز به صرافی‌های متمرکز (CEX)، به خرید و فروش شیبا اینو و کسب درآمد و پاداش بپردازند.


به‌علاوه، این پلتفرم قرار است تراکنش‌های شیبا و دیگر توکن‌ها را با سرعت بالا و هزینه پایین پردازش کند و با برطرف کردن این چالش‌ها، تجربه معاملاتی بی‌نقصی برای کاربران خود رقم زند. نکته مهم‌تر این است که این پروژه می‌تواند با ایجاد کاربردهای جدید و متعاقباً بالارفتن تقاضا برای ارز دیجیتال شیبا، موجب افزایش قیمت این رمزارز شود. تیم توسعه این پروژه طی آخرین بیانیه خود اعلام کرده است که نسخه بتا شیباریوم طی هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد.


این پروژه هم‌اکنون شاهد افزایش خرید و پذیرش رمزارز شیبا اینو در روش‌های پرداختی شرکت‌های مختلف است. آژانس مسافرتی زِنی (Xeni) با پلتفرم بیت‌پی (BitPay) وارد مشارکت شده و قرار است در پرداخت‌های کریپتویی خود از ارز دیجیتال شیبا استفاده کنند. همچنین، نَو نودز (NOWNodes)، کمپانی ارائه‌دهنده زیرساخت برای نودهای بلاکچینی، از برنامه خود مبنی بر ادغام با شیباریوم خبر داده است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا