اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

قاضی دادگاه ریپل و SEC به دو شرکت دیگر مجوز مداخله داد

مدیرعامل کمپانی رمزارز ریپل (Ripple / XRP)، برد گارلینگ‌هوس، به‌تازگی صحبت‌هایی را پیرامون زمان اتمام دادگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انجام داده است. وی معتقد است این پرونده در حالت خوش‌بینانه بین ۳ الی ۴ ماه آینده به‌پایان خواهد رسید، اما احتمال طولانی‌تر شدن آن نیز وجود دارد.


اکنون پس از دو سال فراز و نشیب و پیروزی و شکست‌های گوناگون، دادگاه ریپل بالاخره در مورد نقض قوانین اوراق بهادار به‌واسطه فروش این دارایی به نتیجه خواهد رسید.


گارلینگ‌هوس در صحبت‌های روز سه‌شنبه خود در کنفرانس هفتگی فینتِک در واشنگتن (DC Fintech Week) خطاب به کارشناسان حاضر بیان کرد انتظار دارد پرونده این کمپانی با سازمان SEC که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ به‌پایان برسد، اما می‌گوید پیش‌بینی دقیق این مسئله کار دشواری است.


سازمان SEC کمپانی ریپل را به فروش این رمزارز در قالب اوراق بهادار (Securities) متهم کرده است. به‌گفته این نهاد نظارتی، ریپل در حالی رمزارز خود را به سرمایه‌گذاران فروخته که به آن‌ها وعده دریافت سودهای هنگفت در زمان رشد این کمپانی داده است.


اخیراً هردوی طرفین در پرونده ریپل از قاضی خواستار صدور یک حکم اجمالی شده‌اند. این یعنی که آن‌ها تمایل دارند پرونده ریپل توسط قاضی مربوطه بسته شود و به جلسه دادگاه کشیده نشود.


گارلینگ‌هوس خاطرنشان کرد جزئیات پرونده دادگاه ریپل تا اواسط ماه آینده به‌طور کامل به قاضی گزارش خواهد شد. همچنین، وی مجدداً اظهار کرد که این پرونده نه تنها سرنوشت کمپانی ریپل را مشخص می‌کند، بلکه آینده صنعت رمزارزها را نیز شکل می‌دهد.


مدیرعامل ریپل در ادامه صحبت‌های خود از سخنرانی بسیار مهم رئیس سابق بخش امور مالی سازمان SEC، ویلیام هینمن، در سال ۲۰۱۸ گفت که طی آن، هینمن اعلام کرده بود رمزارز اتریوم (Ethereum / ETH) جزء اوراق بهادر محسوب نمی‌شود.

گارلینگ‌هوس بیان کرد که قاضی پرونده تا کنون شش مرتبه به سازمان SEC دستور ارائه مستندات این سخنرانی را داده است.

اواخر ماه گذشته بود که ریپل موفق به کسب یک پیروزی دیگر در این پرونده شد و قاضی منطقه، آنالیزا تورس، تلاش‌های سازمان SEC برای محافظت از اسناد سخنرانی هینمن را خنثی کرد. این اسناد «سنگ بنای استراتژی حقوقی» کمپانی ریپل محسوب می‌شوند.


برد گارلینگ‌هوس معتقد است کمپانی ریپل تنها با یک شرط موافق به حل و فصل این پرونده با سازمان SEC است؛ این‌که این نهاد نظارتی بپذیرد که ریپل در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌گیرد.

اجازه قاضی برای مداخله کمپانی‌های دیگر در دفاع از ریپل

طی یکی دیگر از پیشرفت‌های پرونده و دادگاه ریپل، قاضی تورس با درخواست کمپانی‌های آی‌رِمیت (I-Remit) و تَپ‌جِت (TapJet) مبنی بر ارائه مشاوره داوطلبانه به دادگاه در جهت دفاع از ریپل در برابر سازمان SEC موافقت کرد.


قاضی پرونده عنوان کرد پلتفرم چارتر جت‌های شخصی در آمریکا، تپ‌جت، و کمپانی پرداخت‌های بین‌المللی واقع در فیلیپین، آی‌رمیت، تنها تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۲ مهر) برای ثبت درخواست‌های خود زمان دارند.


بر اساس گزارش‌های قبلی، هر دوی این کمپانی‌ها معتقدند تشکیل پرونده برای ریپل از سوی SEC برای کسب و کار آن‌ها شامل زیان می‌شود و بلاک چین ریپل (XRP Ledger) و رمزارز بومی آن، XRP، برای آن‌ها کاربردهایی مهم و ضروری دارند.

بر اساس آمار کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ریپل (XRP) با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته و ۷ درصد کاهش طی هفته اخیر، در محدوده ۰.۴۵۷ دلار معامله می‌شود.

ریپل چیست؟

ریپل (XRP) یک رمزارز طراحی‌شده توسط کمپانی آمریکایی ریپل لبز (Ripple Labs) است و با ارائه راه‌کارهای تجاری، رمزارزها را با یک روش پرداختی دیجیتال برای تراکنش‌های مالی ادغام کرده است.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا