اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

بیانیه رسمی pNetwork در مورد هک ارز گالا و طرح بازیابی توکن

در پی آخرین اخبار هک ارز گالا، بیانیه رسمی پلتفرم pNetwork، ایجادکننده پل شبکه BSC بایننس برای ارز دیجیتال گالا (GALA)، در صفحه رسمی توییتر و مدیوم pNetwork در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شد. در این بیانه برنامه pNetwork برای بازگشت توکن‌های از دست رفته گالا در دو بخش ذکر شده است.
متن این بیانیه توسط صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ترجمه شده و به شرح زیر است. شما می توانید آخرین اخبار ارز گالا را از طریق ما پیگیری کنید.

بروزرسانی بیانیه pNetwork در طرح بازیابی ارز گالا (۲۲ آبان)

پلتفرم pNetwork روز گذشته طی یک رشته توییتری بیانیه خود پیرامون طرح بازیابی ارز گالا را بروزرسانی و یک پروتکل برای تبدیل توکن‌ها به کاربران معرفی کرد. این اطلاع‌رسانی به‌شرح زیر است:
«جهت اجرای عدالت در سطح عالی در توزیع ۱۲,۹۷۷ واحد BNB و به‌دلایل قانونی و حقوقی، متاسفانه نتوانستیم طرح بازیابی ارز گالا را طبق برنامه در روز جمعه انجام دهیم. ما متعهد می‌شویم که درصورت تغییر شرایط کاربران را مطلع سازیم و همچنین فعالیت‌ها را به نحو صحیح و شفاف پیش ببریم.»
«طبق برنامه‌ای که روزهای گذشته عنوان شد، اسنپ‌شات دوم گرفته شد و به‌جهت اجرای صحیح بازیابی توکن‌های گالا (pGALA)، هر تراکنشی که پس از اسنپ‌شات دوم انجام شده باشد جزء طرح محسوب نشده و در شبکه لحاظ نمی‌شود. هم‌اکنون این آدرس توکن (0x7dDEE176F665cD201F93eEDE625770E2fD911990) دیگر تحت کنترل پلتفرم pNetwork نبوده و استفاده از آن امن نیست.
تمام هولدرهای pGALA بین بازه‌های زمانی اسنپ‌شات‌های عنوان‌شده واجد شرایط برای تبادل توکن pGALA قدیمی خود با نمونه جدید و قیمت‌دار pGALA هستند. لازم به ذکر است واجدین شرایط افرادی هستند که توکن‌های خود را در اسنپ‌شات اول داشته‌اند و تا اسنپ‌شات دوم نیز نزد خود نگهداری کرده‌اند.

آدرس پروتکل تبدیل توکن: https://pgala-recovery-plan.p.network

چنانچه شما جزء دسته واجدین شرایط هستید اما با پیغام واجد شرایط نبودن آدرس کیف پول خود مواجه شدید، عملیات را مجدداً تکرار کنید.»
لازم به ذکر است با باز کردن صفحه بالا یک فایل PDF به‌صورت خودکار برای شما دانلود می‌شود که حاوی شرایط و ضوابط استفاده از این پروتکل در قالب یک توافق‌نامه است. به‌طور مختصر، در این سند آمده است که: «هدف ایجاد توکن pGALA قابلیت استفاده از ارز گالا (GALA) در دیگر شبکه‌های بلاک چین (BEP20) است. مشکل پیش آمده طی روزهای اخیر به‌دلیل شناسایی یک کاربر خراب‌کار (هکر) در قرارداد هوشمند pGALA بوده که جهت جلوگیری از فعالیت وی، استخر سرمایه pGALA تخلیه و توکن‌های جدید همراه با یک قرارداد هوشمند جدید طراحی شده‌اند و در این بین، به پلتفرم‌های مختلف جهت تعلیق موقت فعالیت‌ها اطلاع‌رسانی شد. طرفین این توافق‌نامه (تیم pNetwork و کاربر واجد شرایط) تایید و توافق کرده که این سند کامل‌ترین و آخرین توافق‌نامه بین دو طرف است و هولدر pGALA واجد شرایط پس از اجرای این طرح هیچ‌گونه ادعا، حق یا تقاضایی در برابر تیم pNetwork، هولدرهای ارز PNT، اپراتورهای نود pNetwork و pNetwork DAO نخواهد داشت و خارج از این طرح هیچ ادعایی را نمی‌تواند به مفاد این توافق‌نامه نسبت دهد. این توافق‌نامه کامل و نهایی است و این سند و هر ادعایی خارج و یا مرتبط با مفاد آن، تحت مدیریت و تعابیر قانون اساسی انگلستان و دادگاه‌های ویژه آن قرار دارد.»

بخش اول شامل دسترسی مجدد به توکن‌های pGALA در شبکه BSC، ویژه سرمایه‌گذارانی است که پیش از مشکل به‌وجود آمده در این پلتفرم غیرمتمرکز، توکن pGALA را خریداری و هولد کرده بودند.


بخش دوم بازپرداخت تمام موجودی ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) است که طی یک حمله هک اخلاقی از سوی پلتفرم pNetwork (جهت حفظ امنیت دارایی‌ها)، استخر سرمایه گالا تخلیه شده و توکن‌های pGALA به BNB تبدیل شده‌اند. هنگام نشر این خبر، هر توکن pGALA ارزشی تقریبی برابر با ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ واحد BNB یا ۰.۰۰۰۳۸ دلار دارد.


تمام کسانی که ارز گالا (GALA) یا pGALA را از طریق صرافی‌های متمرکز خریداری کرده‌اند، باید جهت اطلاع از سیاست پلتفرم و نحوه بازگشت توکن‌ها، با صرافی‌های خود ارتباط برقرار کنند. این بخش خارج از محدوده فعالیت pNetwrok بوده و مدیریت نحوه بازگشت سرمایه در صرافی‌های متمرکز بر عهده آن‌ها نیست.


لطفاً به خاطر داشته باشید که pNetwork با نیتی خیرخواهانه برای رسیدگی به این موضوع با چند صرافی در حال همکاری است، اما این تیم در فرآیند لیست شدن ارز گالا در هیچ یک از صرافی‌ها دخیل نبوده است و به‌ویژه، pNetwork در عملیات واریز و برداشت توکن گالا تحت شبکه BEP20 در این صرافی‌ها هیچ نقشی نداشته است.

اسنپ شات ها در طرح بازیابی ارز گالا (GALA)

نقشه بازیابی توکن‌های گالا شامل دو اسنپ‌شات (Snapshot) خواهد بود. (اسنپ‌شات شامل استخراج یه فایل از بلاک چین متشکل از تمام داده‌های آن نظیر آدرس‌های موجود به‌همراه کارمزدها، موجودی حساب‌ها و دیگر موارد می‌شود.) اسنپ‌شات اول در بلوک شماره ۲۲۷۴۵۰۱۳ در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) و ساعت ۱۹:۴۵ به وقت جهانی (UTC) گرفته شد.

اسنپ‌شات دوم نیز در ۷ نوامبر (۱۶ آبان) در ساعت ۸ صبح به وقت جهانی برداشته شد. هر تراکنش pGALA تحت شبکه BSC که پس از اسنپ‌شات دوم انجام شده باشد، به‌عنوان خلاء در نظر گرفته شده و شامل طرح بازیابی ارز گالا نخواهد شد.


از جایی که هیچ توکنی در پل pNetwork به سرقت نرفته است، تمام واحدهای ارز دیجیتال گالا در شبکه اصلی (ERC-20 اتریوم) محفوظ و امن بوده و نیازی به بازیابی ندارند. با جایگزین کردن قرارداد هوشمند جدید و امن pGALA به جای نمونه قبلی، توکن‌های گالا موجود در شبکه اتریوم به‌عنوان وثیقه برای توکن‌های جدید pGALA در نظر گرفته خواهند شد.


ارائه توکن‌های جدید pGALA از طریق یک ایردراپ (AirDrop) انجام خواهد شد که به هولدرهای توکن قدیمی pGALA تعلق می‌گیرد. به بیان دقیق، ایردراپ توکن‌های جدید pGALA به نسبت یک به یک (۱:۱) با توکن‌های قدیمی صورت گرفته و به هولدرهایی تعلق می‌گیرد که جزء یکی از اسنپ‌شات‌های مذکور باشند؛ همچنین، توکن‌های جدید به میزان موجودی کمتر شخص در بازه‌های زمانی ذکرشده به وی تعلق خواهد گرفت.


مثال ۱: شخصی هرگز توکن‌های خود را منتقل نکرده و در هر دوی اسنپ‌ شات‌ها، ۱۰۰ واحد توکن pGALA را در موجودی خود داشته است. به این ترتیب، وی ۱۰۰ واحد توکن جدید pGALA را دریافت خواهد کرد.


مثال ۲: شخصی ۵۰ درصد از توکن‌های خود را بین دو اسنپ‌شات فروخته است. فرض کنیم وی ۱۰۰ واحد pGALA در اسنپ شات اول داشته و در اسنپ شات دوم ۵۰ واحد pGALA دارد. وی به میزان موجودی کمتر حساب خود یعنی ۵۰ واحد توکن جدید pGALA را دریافت می‌کند.


چنانچه شخصی در زمان قطعی شبکه تراکنشی را انجام داده باشد، در راستای اهداف اسنپ شات‌ها این تراکنش‌ها نادیده گرفته شده، به‌طوری که شخص باید هنوز توکن‌های pGALA را در کیف پول خود با آدرس شبکه BEP20 داشته باشد.


توکن‌های جدید pGALA را می‌توان به‌طور کامل و با نسبت یک به یک به ارز گالا در شبکه اتریوم تبدیل کرد و تا یک ماه آینده برای انتقال این توکن‌ها به توکن اصلی در شبکه اتریوم، کارمزدی دریافت نخواهد شد.


پیاده‌سازی قرارداد هوشمند جدید توکن pGALA و توزیع ارز گالا بین کاربران قرار است در روز جاری، چهارشنبه ۹ نوامبر (۱۸ آبان)، انجام شود.

بازپرداخت ارز گالا توسط BNB به دست آمده از استخر استخراج

طی تخلیه استخر سرمایه pNetwork، تعداد ۱۲,۹۷۷ واحد BNB به ارزش تقریبی ۴.۵ میلیون دلار به‌دست آمد. این سرمایه به افرادی تعلق می‌گیرد که پس از اسنپ شات دوم اقدام به معامله توکن pGALA در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) کرده و هم‌اکنون توکن‌های بدون قیمت و ارزش دارند.


رمزارز BNB قرار است بین کاربران بر اساس تعداد واحدهای بی ارزش pGALA آن‌ها در زمان اسنپ شات دوم توزیع شود. این عملیات روز جمعه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) انجام خواهد شد. هولدرهایی که توکن‌های قیمت دار pGALA را دارند شامل این ایردراپ نخواهند شد و توکن‌های جدید pGALA را دریافت خواهند کرد.

همکاری بایننس با pNetwork در طرح بازیابی ارز گالا

صرافی بایننس نیز روز گذشته در صفحه رسمی توییتر و بخش اطلاعیه وب‌سایت بایننس اعلام کرد که با پلتفرم pNetwork در طرح بازیابی ارز گالا و ایردراپ BNB به هولدرهای توکن pGALA کمک خواهد کرد. بایننس طبق طرح مشروح بالا به کاربران واجد شرایط از طریق ایمیل، واریز این ایردراپ را خبر خواهد داد و بیان کرد اعلامیه دیگری منتشر نخواهند کرد.


افرادی که طی بازه‌های زمانی مشخص‌شده واریز pGALA داشته اما توسط پلتفرم بایننس به‌صورت معلق درآمده یا پذیرفته نشده است، در صورت انجام موفقیت‌آمیز تراکنش آن‌ها در پروتکل‌های درون شبکه، واجد شرایط ایردراپ BNB خواهند بود. اما هولدرهای ارز GALA (شبکه ERC-20) در پلتفرم بایننس، جزء این افراد محسوب نمی‌شوند و ایردراپ BNB را دریافت نمی‌کنند. واجدین شرایط به ازای هر توکن pGALA مقدار ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ واحد BNB دریافت خواهند کرد.

اسنپ شات ارز گالا چیست؟

اسنپ شات ارز گالا استخراج یک فایل از بلاک چین مربوطه (BSC) است که شامل اطلاعات حساب افراد و موجودی آن‌ها در بازه‌های زمانی مشخص‌شده است.

ایردراپ ارز گالا چیست؟

ایردراپ رویدادی است که طبق آن به کیف پول‌های واجد شرایط ارز گالا (GALA)، بر اساس برنامه مشخص‌شده توکن pGALA یا رمزارز BNB تعلق خواهد گرفت.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۱۴۳ دیدگاه‌ها

  1. سلام وقت بخیر من ساعت ۷ صبح روز دوشنبه خرید کردم بازیابی توکن های من به چه صورت خواهد بود خواهش میکنم راهنمایی کنید از صرافی نوبیتکس

    1. بر اساس طرح pNetwork برای ارز گالا، اگر اشتباه نکرده باشم واجد شرایط هستید. اما باید با پشتیبانی پلتفرم خودتون ارتباط برقرار کنید، سیاست صرافی‌ها با هم تفاوت دارن. موفق باشید!

      1. با سلام و احترام
        من روز جمعه ۱۳ آبان ماه خرید کردم بازبابی توکن های من به چه صورت هست در حال حاضر در کیف پول هست و مبلغ هم نشان داده میشه بر اساس آخرین اطلاعیه چه طرحی شامل ما خواهد شد آیا سرمایه ما هدر می رود یا نه که مقصر اصلی صرافی والکس بود که اطلاع رسانی نکرد

        1. سلام، خیلی از صرافی‌ها داخلی و خارجی متوجه این موضوع نشدن و دیر اقدام کردن. اما با توجه به شرایطی که شما می‌فرمایید، احتمالاً توکن‌های جدید گالا برایتون ایردراپ میشه، اگر قیمت فعلی موجودی شما برابر با گالا اتریوم (erc-20) هست که دیگه مشکلی نباید وجود داشته باشه. از پشتیبانی پلتفرم خودتون هم درخواست اطلاعات کنید. موفق باشید

        1. سلام وقت بخیر. لطفا بررسی کنید اگر هنوز درگاهی که شبکه pnetwork ارائه کرده فعال هست یا خیر. توکن‌های گالا رو میتونید به نسخه جدیدش از طریق این درگاه تبدیل کنید. آدرس این پروتکل در همین متن با رنگ آبی قرار داده شده. موفق باشید.

    1. سلام.من ساعت ۳ بامداد جمعه یعنی ۴ساعت پس از وقوع این اتفاق در والکس هر گالا رو به قیمت ۱۲۴۹ تومن خریدم.الان کارشناس پشتیبانی والکس میگه احتمالا به شما bnbمیدن.یعنی سرمایه من صفریشه؟ مگه میشه؟

      1. سلام. اگر پشتیبانی بهتون گفته ارز BNB به جای گالا میدن، یعنی پس از ایردراپ کامل ارز دیجیتال BNB به خاطر تخلیه استخر سرمایه ارز گالا در پلتفرم pNetwork (در بیانیه ذکر شده)، به کاربران مربوطه به همان میزان موجودی گالایی که داشتن، ارز BNB تعلق خواهد گرفت.

        1. سلام مهندس خبری که گالا یا پی نتورک منتشر کردن که گالای اسمارت چین بی ارزش شده را از کجا پیدا کنم

    1. سلام. بر اساس بیانیه pnetwork شما جزء دسته اول افراد واجد شرایط برای دریافت توکن‌های جدید هستید. اما در درجه اول بستگی به پلتفرمی داره که از آنجا گالا خرید کردید.

        1. بر اساس بیانیه pNetwork واجد شرایط هستید، یا بخشی از سرمایه تون و یا کل سرمایه. اما pNetwork مسئولیتی در برابر موجودی ارز گالا در صرافی های متمرکز نداره و ادامه کار رو سپرده به خود پلتفرم ها (توی متن هم ذکر شده). باید با پشتیبانی همان پلتفرم تماس بگیرید، روال کار صرافی‌ها با هم فرق داره. موفق باشید.

  2. سلام من در روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه خرید کردم از نوبیتکس . الان مقدار رمز ارز وجود دارد ولی مبلغ آن صفر است. پول من به چه صورت می شود؟

    1. سلام طبق بیانیه pNetwork در مورد ارز گالا، واجد شرایط برای دریافت توکن جدید گالا هستید. اما روال کار در صرافی های متمرکز داخلی و خارجی طبق سیاست هر پلتفرم متفاوت است و باید با پشتیبانی پلتفرم مربوطه تماس بگیرید. pNetwork مسئولیتی در برابر توکن‌های موجود در صرافی‌های متمرکز ندارد.

  3. سلام خسته نباشید من روز دوازدهم قبل از اطلاع رسانی جهانی از والکس ارز گالا خریدم ولی الان هیچ ارزشی ندارد ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام، در حالت کلی شما واجد شرایط برای دریافت توکن‌های جدید گالا هستید. اما از جایی که خرید گالا رو در صرافی‌های متمرکز انجام دادید، باید از طریق پشتیبانی همان پلتفرم اقدام کنید و نحوه کار رو جویا شوید. pNetwork مسئولیتی در برابر توکن‌های موجود در صرافی های متمرکز بر عهده نگرفته و سیاست‌های صرافی‌ها هم در مورد این مسئله با هم فرق دارن. موفق باشید

  4. سلام.من ۱۴۰۱/۸/۱۳ ساعت ۱۶:۴۸ در صرافی نوبیتکس گالا خریدم…تکلیف من با توجه به بیانیه منتشر شده چی میشه؟بلاتکلیف موندیم

    1. سلام، در حالت کلی شما واجد شرایط برای دریافت توکن‌های جدید گالا هستید. اما از جایی که خرید گالا رو در صرافی‌های متمرکز انجام دادید، باید از طریق پشتیبانی همان پلتفرم اقدام کنید و نحوه کار رو جویا شوید. pNetwork مسئولیتی در برابر توکن‌های موجود در صرافی های متمرکز بر عهده نگرفته و سیاست‌های صرافی‌ها هم در مورد این مسئله با هم فرق دارن. موفق باشید

  5. بنده روز جمعه به اتدازه ۵۰میلیون تومان در یک صرافی ایرانی گالا خریده و به یه صرافی ایرانی بر بستر اسمارت چین واریز گالا به صرافی به اندازه ۵۰میلیون داشتم و بعد همشو یه جا فروختم و پولمو برداشتم. و ۲دقیقه بامداد شنبه باز به مبلغ ۳۰میلیون در همان صرافی که صبح گالا فروخته بودم پول شارژ کرده واندازه ۳۰میلیون گالا خریده و همان صرافی بعد چند دقیقه فروختم. که شده ۲۹میلیون۶۰۰هزار. حالا صرافی پول منو مسدود کرده. حالا به من چیزی تعلق میگیره.؟؟

    1. سلام، مبلغ فروشی که انجام دادید طبیعتاً باید واریز بشه به حسابتون. اما باید ببینید سیاست صرافی تون در مورد این مشکل ارز گالا چی هست. بیانیه منتشر شده شامل حال توکن های کاربران صرافی های متمرکز نمیشه و مسئولیت بر عهده صرافی ها هست که روال کارشون با هم فرق داره.

      1. واریز شده بود. مجددا شب بازم ۳۰میلیون شارژ کردم. همون لحظه هم گالا خریدم و هم همون لحظه با ۴۰۰هزار تومن ضرر فروختم. الان اونا ۲۹میلیون۶۰۰هزارتومان منو بلوکه کردن. میگن صبح واریز داشتی باید پول برگردونی ۲۹میلیون۶۰۰هزارتومان داری ومنفی ۲۲میلیون هم به حسابم زدن. میگن ۲۲میلیون هم واریز کن

    1. سلام. باید با پشتیبانی پلتفرمی که ارز گالا رو خریدید تماس بگیرید. سیاست صرافی های متمرکز در مورد این مسئله با هم فرق داره. موفق باشید

    1. سلام، طبق بیانیه pNetwork واجد شرایط توکن های جدید هستید، اما این طرح شامل حال صرافی های متمرکز نمیشه. با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید. سیاست هر پلتفرمی در مورد این موضوع متفاوته. موفق باشید

  6. واریز شده بود. مجددا شب بازم ۳۰میلیون شارژ کردم. همون لحظه هم گالا خریدم و هم همون لحظه با ۴۰۰هزار تومن ضرر فروختم. الان اونا ۲۹میلیون۶۰۰هزارتومان منو بلوکه کردن. میگن صبح واریز داشتی باید پول برگردونی ۲۹میلیون۶۰۰هزارتومان داری ومنفی ۲۲میلیون هم به حسابم زدن. میگن ۲۲میلیون هم واریز کن

  7. سلام لطفا راهنمایی کنید ما ک هولدر گالا در شبکه bep20 بودیم الان باید چکار کنیم . شبکه واریز bep20 در همه صرافیها غیر فعاله .ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. در چه پلتفرمی سرمایه گذاری کردید؟ اگر ارز گالا رو از پنکیک سواپ خریده باشید توکن های جدید براتون ایر دراپ میشه، اگر هم صرافی متمرکز داخلی یا خارجی بوده باید با پشتیبانی پلتفرم تماس بگیرید. طرح بازیابی ارز گالا شامل صرافی های متمرکز نمیشه

      1. از صرافی متمرکز.
        یعنی من باید ب سایت pnetwork کیفمو کانکت کنم و از قسمت daap سایت سواپ و تبدیل ب گالا اتریوم کنم ؟

  8. سلام وقت بخیر
    من ارز خوده pgala دارم بر شبکه Bsc تکلیفمون چیه قابل فروش هم نیست فقط میگن برداشت میشه کرد جمعه گرفته بودم باز خرید نمیشه یعنی فقط ۱۳ تومن میدن؟ ۱۳۲۰۰۰ خریده بودم یعنی رفت پولم !

    1. سلام. اگر قبل از بازه های مذکور در طرح pNetwork برای ارز گالا خریده باشید، واجد شرایط هستین. اما صرافی شما مسئول نحوه انجام این کار هست. سیاست پلتفرم ها با هم فرق دارن، باید با پشتیبانی تماس بگیرید

  9. با سلام و درود فراوان خدمت جناب کریم زاده عزیز

    بزرگوار طبق اطلاعیه

    توکن‌های جدید pGALA را می‌توان به‌طور کامل و با نسبت یک به یک به ارز گالا در شبکه اتریوم تبدیل کرد و تا یک ماه آینده برای انتقال این توکن‌ها به توکن اصلی در شبکه اتریوم، کارمزدی دریافت نخواهد شد.

    لطفا راهنمایی کنید
    راهکار تبدیل pgala جدید طبق اطلاعیه بالا در کیف پول تراست ولت چیست.!؟

    لینک آموزشی اگر لطف کنید ممنون خواهم شد.

    1. سلام خدمت شما. این عملیات طبیعتاً باید از طریق پلتفرم پنکیک سواپ در کیف پول تراست ولت انجام بشه. اگرچنین چیزی پیدا نکردید، باید به پلتفرم pNetwork کیف پول رو متصل کنید و عملیات تبدیل و انجام بدید. اگر اطلاعیه خاصی پیرامون این موضوع منتشر شد، حتما پوشش میدیم. موفق باشید

  10. سلام وقت بخیر…منظور از خلا ک در بیانیه هست میشه بفرمایید چیه چون من ساعت ۹ صبح روز دوشنبه خریدم و این ک میگه خلا یعنی ارزشی نداره توکن هایی ک دارم ؟؟ممنون میشم این مساله رو باز کنید

    1. سلام. یعنی که این تراکنش ها در بلاک چین ثبت نشده و احتمالاً توکن های شما متسفانه ارزشی نداشته باشه، چون بعد از بازه های ذکرشده اقدام به خرید کردید. اگر در صرافی های متمرکز ارز گالا رو خریدید، با پشتیبانی حتما تماس بگیرید و سیاست کارشون رو جویا بشید.

  11. سلام‌مهندس‌‌من‌قبل‌ازهک‌‌مقداری‌گالا‌داشتم‌روزجمعه‌هم‌یه‌مقداردیگه‌خریدزدم‌‌ازطریق‌صرافی‌نوبتکس‌‌حالا‌تکیف‌‌دارایی‌من‌چیه‌میشه‌راهنمایی‌کنید‌ممنون‌میشم

    1. سلام. ارزش دارایی شما طبیعتاً باید برگرده، اما طرح pNetwork شامل حال صرافی های متمرکز نمیشه و مسئولیت رو برعهده خود پلتفرم ها گذاشته. باید با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید.

  12. توی اطلاعیه گفته شده: مدیریت بازگشت سرمایه در صرافیهای متمزکز بر عهده شبکه پی نت ورک نیست و خود صرافی باید بازگشت سرمایه را برای کاربران پیگیری کند. با توجه به اینکه صرافیهای ایرانی همگی، متمرکز هستند، پس خودشون باید زیان کاربران را از طریق کنسل کردن معاملات گالا در روزهای پس از باگ بوجود امده در شبکه گالا جبران کنند. درسته؟

    1. بله درسته. اما مسئله این جا است که خیلی از صرافی های داخلی و خارجی دیر متوجه این موضوع شدن و pNetwork هم در مورد اطلاع رسانی متاسفانه ضعیف عمل کرد! صرافی های متمرکز هم در مورد این مسئله سیاست های متفاوتی دارن و باید با پشتیبانی پلتفرم مربوطه تماس بگیرید.

    1. سلام. از چه پلتفرمی ارز گالا خریدید؟ طرح pNetwork برای ارز گالا شامل صرافی های متمرکز نمیشه و باید با پشتیبانی صرافی تون تماس بگیرید

  13. سلام وقتتون بخير
    من از صرافي غيرمتمركز اوپن اوشن و قبل از اتفاق هك گالا خريداري كردم. من هنوز همون توكن هاي قديمي رو توي تراست ولت دارم. آيا توزيع توكن جديد انجام شده؟ لطفا راهنمايي كنيد چه كار بايد انجام بدم
    ممنونم

    1. سلام، بر اساس تاریخ‌های ذکرشده در بیانیه pNetwork قرار بوده ایردراپ توکن ها تا روز جمعه انجام بشه. تست کنید ببینید توی پنکیک سواپ بدون کارمزد ارز گالا رو میتونید انتقال بدید به شبکه erc20

    1. یا تو صفحه خود ارز گالا (bep20) در محیط تراست ولت میشه (که بعیده)، با هم خود پاتفرم pNetwork با اتصال کیف پول به اون پلتفرم.

  14. سلام اگه قبلا گالا خریده و هولدر بودم
    الان من باید ب سایت pnetwork کیفمو کانکت کنم و از قسمت daap سایت سواپ و تبدیل ب گالا اتریوم کنم ؟

  15. سلام اگه قبلا گالا خریده و هولدر بودم
    الان من باید ب سایت pnetwork کیفمو کانکت کنم و از قسمت daap سایت سواپ و تبدیل ب گالا اتریوم کنم ؟

  16. خدا قوت ممنون از اطلاع رسانی و توجه به موقع شما به مسائل روز حوزه کریپتو
    فقط ی سوال دارم از خدمتتون : تکلیف معاملاتی که دقیقا در همون لحظه عملیات هکری اتفاق افتاده چی میشه ؟ یعنی اون دسته از معاملات گالا در اون لحظه جزو اسنپ شات های قبل عملیات محسوب میشه یا بعد عملیات؟

    1. سلام، سلامت باشید. در این طرح راجع به سناریوی که شما می‌فرمایید به‌طور دقیق صحبت نشده اما تا قبل صبح روز دوشنبه گذشته، تمام حساب‌ها واجد شرایط دریافت توکن جدید گالا خواهند بود. بیانیه pNetwork بروزرسانی شده، لطفا اطلاعیه جدید رو در ابتدای متن مطالعه کنید. موفق باشید.

  17. سلام خسته نباشی بزرگوار من به پشتیبانی زنگ زدم اینا میگن بصورت اتوماتیک تبدیل میشه این ادرسی که گذاشتید ما باید چیکار کنیم خرید من جمعه بوده اینا میگن ۱۳ تومن برا هر گالا و طیق گفته شما یک به یک میشه یه راهنمایی بکنید تا ما بتونیم پولمونو پس بگیریم ممنون ازتون

  18. سلام و درود و عرض ادب و احترام فراوان
    جناب کریم زاده عزیز.
    اول اینکه طبق اعلامیه تکمیلی و از طریق لینک اعلام شده، ریکاوری ارزهای گالا رو انجام دادم ولی هیچ تفاوت ظاهری در کیف پول ندیدم.
    دوم. وقتی خواستم گالا ها رو از بستر باینس به بستر اتریوم تبدیل کنم کارمزد بسیار بالای
    میخواست که بر خلاف اطلاعیه بود که گفت بو د?

    توکن‌های جدید pGALA را می‌توان به‌طور کامل و با نسبت یک به یک به ارز گالا در شبکه اتریوم تبدیل کرد و تا یک ماه آینده برای انتقال این توکن‌ها به توکن اصلی در شبکه اتریوم، کارمزدی دریافت نخواهد شد

    1. سلام. تغییر ظاهری که طبیعتاً نباید دیده بشه. مهم اینه که توکن جدید دریافت کرده باشید. بحث انتقال بدون کارمزد ارز گالا به شبکه اتریوم هم قرار بوده بعد از طرح بازیابی pNetwork باشه که هنوز به‌طور کامل این فرآیند تمام نشده است. ممنون از اطلاعاتی که دادین

      1. سلام و درود گرامی.

        امروز تعویض گالا ها رو از BEP20 بایننس به ERC20 اتریوم رو انجام دادم
        کارمزدی هم نگرفتند. البته مبلغ کارمزد رو می زنه ولی مشکلی نداره و چیزی کم نمی شه.

        فقط چند نکته.

        حتما رمز ارز گالا رو ریکاوری باید بکنند و توکن جدید گرفته بشه

        برای تبدیل BEP20 بایننس به ERC20 اتریوم. باید آدرس گالا بر پایه ERC20 کیف پول تون رو کپی کرده آماده داشته باشید.

        درهمان صفحه پاراگراف‌ اول نوشته در صورت تمایل تبدیل شبکه ر. انجام بدید وقتی کلید کردید یک صفحه کوچک پایین باز می شه که شما رو به یک صفحه دیگه منتقل می کنه. که در بالا طبق لیست گالا رو انتخاب می کنید که باز یک صفحه باز میشه. که باید
        گالا بر اساس باینس رو انتخاب کنید.
        بعد از اون آدرس کالا بر اساس اتریوم کیفتون رو پیس می کنید در جای مورد نظرش.

        کلید مبادله رو که بزنید حدود ۵ دقیقه طول می کشه. در پایان حتما آدرس هش عملیات رو یاداشت باید بکنید.

        فقط نکته جالتر اینکه الان در کیف پولم هم گالا بر اساس باینس و هم اتریوم رو با تعداد مساوی دارم!!!!
        حالا چه شود خدا می دونه. ?

        1. سلام دوست عزیز- اگه مشکل ارز گالای شما حل شد، ممکنه یک شماره تلفن یا … بدین بتونم تماس بگیرم و راهنمایی بگیرم برای تبدیل ارز گالای باینسس به اتریوم لطفا؟

        2. سلام دوست عزیز اگه ممکنه شماره تلفن برای راهنمایی به ایمیل من بفرستید چون خیلی سوال دارم و واقعا سپاسگزار میشم اگه کمکم کنید برای تبدیل ارزها از روشی که گفتید. Email: [email protected]

  19. ممنونم از شما بابت سرعت عملتون در انتشار این مقاله و توضیحات کاملی که در مورد هک گالا و طرح بازیابی اون در اختیارمون قرا دادید ، حتی مطالعه ی کامنت ها هم به اطلاعت اضافه میکنه ???

  20. میشه بگین اسنپ شات رو چجوری میگیرن ؟ و ما بهش دسترسی داریم یاخیر؟
    و میشه اسنپ شات چندمورد بذارید ببینیم ؟

    1. اسنپ‌شات استخراج یک فایل اطلاعاتی از یک بازه زمانی مشخص‌شده از بلاک چین هست که اطلاعات تغییرات صورت‌گرفته در اون بازه زمانی رو مثل آدرس‌ها، تراکنش‌ها و موجودی حساب‌ها رو نمایش میده. از جایی که بلاک چین‌ها عموماً اپن‌سورس هستن، احتمالا کاربر عادی هم می‌تونه از بلاک چین اسنپ‌شات بگیره. متاسفانه بنده در حال حاضر نمونه‌ای در دسترس ندارم.

  21. سلام آقا پوریا
    لطفاً آدرس دقیق سایت که بیانیه جدید که ترجمه کردید رو برای همه بفرستید چون صرافی های داخلی قبول ندارند

    1. سلام. مطلابی که توی بیانیه ها و اعلامیه ها در مورد ارز گالا منتشر کردیم همشون داخل مطلب لینک دارن به صفحه اطلاعیه، یا اعلام شده که این بیانیه از چه منبع رسمی منتشرشده (توییتر، مدیوم یا وبسایت رسمی پلتفرم‌ها)

    1. همه چیز به صرافی شما بستگی داره. بیانیه pNetwork شامل حال صرافی های متمرکز نمیشه و نحوه بازپرداخت یا ارائه توکن های جدید رو بر عهده خود صرافی ها گذاشته.

        1. سلام. متاسفانه بنده اطلاعی در مورد پلتفرم‌های دیگه و سیاست‌هاشون در برابر ارز گالا ندارم. باید با پشتیبانی همان پبتفرم تماس بگیرید. موفق باشید

          1. سلام، تکلیف موجودی ارز گالا در صرافی های متمرکز بر اساس سیاست های خاص همون پلتفرم مشخص شده، بعضی از کاربرها هم از طریق لینک تبدیل گالا در بیانیه pNetwork توکن های جدید دریافت کردن. لطفا نظارت رو هم مطالعه کنید.

  22. سلام
    متاسفانه صرافی ما از قبول مسولیت خودداری کرد.

    راهکار قانونی از قبیل شکایتنامه در پلیس فتا و استخدام وکیل میتونه مفید باشه ؟

    1. سلام متاسفم برای اتفاقی که افتاده. بنده اطلاعی در مورد این فرآیندها ندارم، بهتره از خود مراجع جویا بشید.

  23. سلام
    من از پشتیبانی نوبیتکس در مورد گالا پرسیدم گفت در آینده نزدیک به نرخ خرید از خریداران باز خرید میشه…انشاءالله روی حرفشون بمونند

  24. سلام- ببخشید این بیانیه که ۲۲ آبان اومده یعنی اگه در فاصله بین دو اسنپ شات خرید کرده باشیم و این توافقنامه رو بپذیریم و تبدیل رو انجام بدیم، ارزpgala ما به همان ارز گالا با ارزش اولیه تبدیل میشه یانه؟ یا خلاصه اینکه با این تبدیل، سرمایه ما چه تغییری میکنه؟ آیا تعداد ارزهای گالایی که خریدیم به همان ارزش قبلی میشه یا خیر؟ ممنون میشم توضیح بدین لطفا

  25. ببخشید من روز دوشنبه خریدم و ارز گالا رو در کیف پول من نمایش میده و دیروز مبلغ ب ریال معادل ۳ برابر پولی ک وارد کرده بودم در موجودی نشان داده میشد اگر من ارز گالا رو بر بستر bep20 انتقال بدم میتونم ب erc20 تیدیل کنم؟ نرخ باز خرید ۱/۳ ارزش گالای موجود در کیف پولم هست

    1. طبق پروتکلی که توضیح داده شده، شما می‌تونید ارز گالا رو به توکن‌های جدید GALA یا pGALA تبدیل کنین و بعد به شبکه erc20 بدون کارمزد انتقال بدین و توکن اصلی گالا رو داشته باشید.

    1. از طریق لینی که قرار داده شده می‌تونین موجودی سابق ارز گالا رو به توکن های جدید GALA تبدیل کنین

    1. فعلاً برنامه ای برای لیست توکن جدید گالا نداریم و ارز گالا مثل گذشته در پلتفرم قابل خرید و فروش است

    1. ارز گالا مثل قبل داره به فعالیت خودش ادامه میده، نیازی به لیست کردن توکن جدیدی نیست. اما اگر تغییری در دستور کار باشه حتماً اعلام خواهیم کرد.

    1. اسنپ شات استخراج یک فایل از یک بلاک چین هست که در یک بازه زمانی مشخص شده، اطلاعات تمام تراکنش‌های شبکه رو با جزئیات آن‌ها مثل آدرس حساب و موجودی رو نمایش میده.

    1. وضعیت ارز گالا تقریباً مشخص شده، اما اکثر کاربرهای ایرانی که در صرافی های متمرکز توکن GALA رو خریدن، باید از طریق پشتیبانی پلتفرم خودشون موضوع رو پیگیری کنن. بیانیه pNetwork شامل حال صرافی های ارز دیجیتال متمرکز نمیشه!

  26. سلام ، بقیه کسانی که ارز گالا خودشونو خارج از اسنپ شاتها به کیف پول سخت افزاری خودشون برده باشن تکلیفشون چی میشه ؟! آیا با نسخه جدید عوض میشه یا میسوزه کلا ؟

  27. سلام خسته نباشید.
    بنده صرافی نوبیتکس هستم
    ۲۶آبان بازخرید کردم سرمایه قبلی ام آمد ولی محدود کرده نوبیتکس گفت کد وکالت بده کد وکالت دادم الان محدوده یعنی برداشت ریالی نمیتونم بزنم به نظر شما آخرش چه میشه

    1. سلام. اگر سرمایه شما بازگشت داده شده، احتمالا بعد از یه مدتی قادر به برداشتش خواهید بود. مجدداً با پشتیبانی پلتفرم ارتباط برقرار کنید. موفق باشید

  28. سلام و وقت بخیر …ممنون میشم ک من رو درابطه با یک موضوع روشن بفرمایید چون چیزی ک من من از اطلاعیه ها میخونم ی برداشت دیگه است اما حرف صرافی ها چیز دیگه است….کسانی مثل من ک در روز دوشنبه خرید کردن از صرافی های ایرانی ارز گالا هست ک در کیف پول من نشون داده میشه و جلوی انتقالش در هر دو شبکه بسته بوده طبق بیانیه من گالای جدید همراه با ایر دراپ دریافت میکنم …اما صرافی میگه سهم شما پی گالای جدیده ک ارزشش معادل مقدار bnb هست ک بصورت ایردراپ داده میشه و منظور از ایردراپ دریافت توکن جایزه نیست ….میشه شما توضییح بفرمایید من کمترین روشن بشه برام

    1. سلام، به طور کل توزیع توکن های جدید رو ایردراپ میگن، چه رایگان باشه و یا چه به دلیل سرمایه‌گذاری قبلی باشه. بیانیه pNetwork برای ارز گالا شامل حال صرافی‌های متمرکز نمیشه و مسئولیت برخورد با این موضوع رو بر عهده خود پلتفرم‌‍ها گذاشته.

        1. ارز گالا رو می‌تونید از پروتکلی که pNetwrok قرار داده تبدیل به توکن جدید GALA کنید. اگر هم موجودی شما در صرافی های متمرکز قرار داره که باید از طریق پشتیبانی همان پلتفرم اقدام کنید. موفق باشید

  29. سلام دوستان
    من از قبل توي كيف تراست ولت گالا رو داشتم. امروز براي ريكاروي اقدام كردم به ترتيب مراحل زير:
    ۱- از لينك زير صفحه ريكاوري رو باز كردم.
    https://pgala-recovery-plan.p.network خيلي راحت با وصل كردن كيف پول روي بستر باينس اسمارت چين و تيك زدن گزينه Accept گزينه Claim رو ميزنيد و گالا هاي جديد رو دقيقا به تعدادي كه از قبل داشتين دريافت ميكنيد.
    ۲ از طريق لينكي كه در بالاي صفحه بيانه داده شده (dapp.ptokens.io) مي تونيد گاهاي جديد خودتون رو رايگان انتقال بدين به شبكه ERC20.
    نكته۱: در صفحه اي كه باز ميشه شما وقتي انتخاب ميكنيد گالاي BSC رو به گالاي ERC20 تبديل كنيد ميگه توي اين نسخه ممكن نيست و خودش ميگه در نسخه قبلي اين كار رو انجام بدين.
    نكته ۲: شما براي تبديل احتياج دارين ادس گالا بر بستر ERC20 رو از توي كيف پولتون كپي و در قسمتي كه ازتون ميخواد وارد كنيد.
    بعد از زدن دكمهSWAP در كيف پولتون ازتون تاييد ميخواد و تبديل در نهايت در چند دقيقه انجام ميده.

    نكته ۳: بعد از تبديل توي كيف پول گالاي ERC20 اضافه ميشه ولي قبلي همچنان هست اگرچه اعتباري نداره ديگه

    اين روش تنها روش تبديل هست. از روش كه به شما ميگن توي قسمت browser كيف پولتون فلان ادرس رو بزنيد استفاده نكنيد. احتمالا فريب هست و قصد سرقت سرماييه شما رو دارن.

    اميدوارم مفيد باشه

    1. سلام- شما که تیدیل گالای اسمارت چین را به گالای اتریمی انجام دادید، آیا گالاهای جدید تبدیل شده در کیف پولتان را با همان قیمت گالای اصلی میتونید بفروشید یا با با قیمت پی گالا است؟ یعنی پی گالا به گالای اصلی تبدیل میشه با این راه؟ خیلی ممنون

      1. سلام. بنده شخصا انجام ندادم اما در حالت عادی باید قیمت گالا جدید با پی گالا در شبکه بایننس و گالا در شبکه اتریوم برابر باشن.

  30. سلام داداش این ارز گالا قدیمی رو از کی تو کیفت داشتی منظورم اینکه بعد وقوع خریده بودی یا قبلش

  31. ممنون از محبتتون بله پیام دادم به پشتیبانی گفتن واریز کردیم ولی بازارش فعال نیست هنوز قراره راه اندازی بکنیم ممنون از راهنمایی هاتون

  32. سلام
    یک مسیری برای تبدیل ارز گالا در چند کامنت بالا آمده
    آیا این روش امن هستم
    و راه تبدیل همینه
    من در کیف پول ارز دارم
    با تشکر

  33. سلام من از والکس گالا خریدم ۱۳ آبان که الان تبدیل به پی گالا شده. آیا من هم میتونم این ارز را به کیف پول منتقل کنم و سپس کیف پولو به لینگ پی نت ورک وصل کنم و پی گالا را به گالای اصلی تبدیل کنم؟ چون از صرافی پرسیدم، پاسخ درستی نداد. با سپاس از پاسخگویی شما.

    1. سلام. در حالت عادی نباید امکان‌پذیر باشه و ریسک داره. چون مبدا خرید شما و واریز توکن‌ها از صرافی متمرکز بوده و تاریخ ایجاد ولت برای توکن هایی که می‌خواهید تبدیل کنید در بازه مشخص شده در اسنپ شات های گالا نیست! احتمال از دست رقتن سرمایه تون هست. حداقل می‌تونید اول مقدار کمی ارز گالا رو به کیف پول انتقال بدید و عملات رو تست کنید.

    2. داداش مواظب باش ، والکس بی وجدان ۳۰۰۰ پی گالا کارمزد میگیره و تمامی گالاها رو تبدیل به پی گالای بی ارزش کرده .
      یه روزی چوبش رو میخورند و قیافشون دیدنی میشه !

  34. سلام خدا لعنت کنه والکس رو که هر دفعه سوال می‌کنی تکلیف پی گالایی که خریدم چیشد .همش میگه pnetwork هنوز مشخص نکرده وضعیت رو در صورتی که همه چیز مشخص هست . همشون دنبال دزدی و چاپیدن پول مردم هستن بیشرف ها هیچکس با والکس کارنکنه بدبخت میشه

    1. سلام. متاسفم بابت اتفاقی که برای شما افتاده، پیشنهاد می‌کنم بیانیه pNetwork در مورد ارز گالا و نظرات همین پست رو بخونید. اگر براتون مقدور بود از پروتکل تبدیل pGALA قدیمی به توکن های جدید استفاده کنید.

      1. سلام- شما گغتید از پروتکل تبدیل pGALA قدیمی به توکن های جدید استفاده کنیم. من در تاریح ۱۳ آبان خرید کردم، شامل من میشه این پروتوکل؟ ظاهرا گفتند کسانیکه قبل از وقوع هک، یعنی قبل از ۱۲ آبان خرید کردند می تونند گالای قدیمی را به گالای اتریومی تبدیل کنند. درسته؟

        1. سلام. بله این پروتکل ارز گالا قدیمی رو به توکن های جدید pGALA تبدیل می‌کنه. لطفا نظرات رو کامل بخونید. برخی دوستان انجام دادن این کارو

  35. سلام وقت بخیر
    اخیرا شرکت گالا خبر جدیدی منتشر نکرده ؟؟یکی از مالباختگان گفت ک شرکت پی نتورک اعلام کرده ک پی گالا در پرتفو تون رو نادیده بگیرید …آیا این حقیقت داره ؟؟

  36. سلام وقت بخیر
    اخیرا شرکت گالا خبر جدیدی منتشر نکرده ؟؟یکی از مالباختگان گفت ک شرکت پی نتورک اعلام کرده ک پی گالا در پرتفو تون رو نادیده بگیرید …آیا این حقیقت داره ؟؟

  37. سلام هرکس از والکس خریده شکایت کنه ما یه گروه داریم شکایت کردیم ۰۹۰۱۱۹۱۶۳۳۷ با این شماره تماس بگیرید

  38. مهندس لینک منبع اصلی خبری که میگید پی نتورک گفته صرافی متمرکز به خودشون مربوط هست رو بفرستید لطفا

    1. سلام سینا جان دمت گرم که همه ذو جواب مبدی. من ۱۳ ابان ساعت ۱۱ شب خریدم از صرافی بیت پین. فرستادم تو تراست ولت همون موقع. چبکار باید بکنم؟؟ من جزوش هستم!! کی گالا جدید میدن؟؟ ایا خودشون میفرستن یا ما باید کاری کنیم! خداشاهده عصبیم چند وقته. ۱۲۰ درصد هم سود کردم ولی هیچ کار نمیتونم بکنم گالا هتذو?. لطفا راهنمایی کنبد خبر جدید بزارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا