اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال پکس گلد در او ام پی فینکس لیست شد

طلا کالایی است که هزاران سال قدمت دارد و تا به امروز به‌عنوان منبعی برای ذخیره ارزش و وسیله‌ای جهت انجام مبادلات مورد استفاده قرار گرفته است و حتی با اختراع ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، همچنان یکی از برترین دارایی‌ها در جهان محسوب می‌شود. گرچه خرید طلا و دسترسی به آن برای اکثر سرمایه‌گذاران خُرد یا شخصی مشکل است.

کمپانی بلاک چینی پکسوس (Paxos) با هدف افزایش سطح دموکراسی در مالکیت طلا و بهبود دسترسی سرمایه‌گذاران به این دارایی، رمزارزی را مطابق با ارزش لحظه‌ای طلا تحت عنوان ارز دیجیتال پکس گلد (PAX Gold) با نماد PAXG تولید کرده است.


پکس گلد توانست با طرح خود فناوری رمزارز را با دارایی فیزیکی طلا ادغام کند و به سرمایه‌گذاران سنتی، یک دارایی جذاب‌تر ارائه دهد. ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG) یک استیبل کوین (Stablecoin) مبتنی بر شبکه ERC-20 اتریوم بوده که در پشتوانه خود، ذخایر طلا تحت حضانت کمپانی پکس تراست (PAX Trust) دارد.

هر توکن پکس گلد برابر با یک اونس تروا از یک شمش طلای ۴۰۰ اونسی تحویل لندن (London Good Delivery) است که در خزانه‌های طلای بسیار امن نظیر برینک (Brink) ذخیره شده است. از جایی که رمزارز PAXG ارائه‌دهنده طلای فیزیکی است، قیمت آن با قیمت لحظه‌ای طلا در بازارهای جهانی برابری می‌کند.


ارز دیجیتال پکس گلد مورد تایید اداره خدمات مالی نیویورک (NYSDF) و تنظیم‌شده توسط همین نهاد است. به‌منظور ذخیره صحیح طلا توسط پکسوس، یک کمپانی حساب‌رسی (Audit) شخص ثالت وظیفه دارد که به‌صورت ماهانه برابری ذخایر طلا با توکن‌های در گردش PAXG را بررسی کند و کمپانی پکسوس نیز، این گزارشات را در وب‌سایت رسمی خود منتشر می‌کند.

همچنین توسعه‌دهندگان این پروژه با استفاده از قرارداد هوشمند، به‌صورت منظم وجود باگ یا نقاط نفوذ احتمالی را در این شبکه مورد بررسی قرار می‌دهند.


لازم به ذکر است دارایی‌های مشتریان کمپانی پکسوس، از جمله توکن PAXG نیز جهت محافظت در برابر ورشکستگی این شرکت، در محلی جدا از دارایی‌های کمپانی نگهداری می‌شوند. توکن‌های PAXG دارای شماره سریال‌هایی هستند که با شمش‌های طلای ذخیره این کمپانی مطابقت دارند.

هولدرهای این رمزارز می‌توانند با استفاده از ابزار “PAXG Lookup Tool”، شماره سری طلای فیزیکی، قیمت و دیگر مشخصات آن را مشاهده کنند و هر لحظه که بخواهند می‌توانند دارایی خود را نقد و یا به دیگر رمزارزها تبدیل کنند.


کمپانی پکسوس تراست در زمنیه تکنولوژی و امور مالی با محوریت فناوری بلاک چین فعالیت دارد و پکسوس توسط چارلز کاسکاریا و ریچارد تئو در سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرد.


اکنون کاربران او ام پی فینکس می‌توانند در صورت ثبت نام و تایید احراز هویت، به خرید ارز دیجیتال پکسوس (PAXG) با قیمت لحظه‌ای و جهانی بپردازند.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین‌ها نوع خاصی از دارایی های دیجیتالی هستند که برای مقابله با نوسان ذاتی در قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند و ارزش ثابتی دارند.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. با تشکر از توضیحات خوب مقاله شما راجب این استیبل کوین ، امیدوارم بازار ارز دیجیتال هم در اینده به بلوغ بازار فارکس برسه

  2. واقعا مقاله خوبی بود کوتاه و مفید
    بنده تازه به صرافی شما ملحق شدم
    و به پیشنهاد تیم پشتبانی برای اموزش
    و کسب اطلاعات در حال مشاهده و
    یادگیری از طریق وبلاگ مجموعه هستم
    و جا داره بگم خیلی مقاله های خوبی
    برای کسب اطلاعات در اینجا وجود داره
    ممنون از زحمات شما

    1. پکس گلد یک استیبل کوین هست و بر بستر بلاک چین های اتریوم، بایننس و سولانا فعالیت داره. قیمت پکس گلد با توجه به قیمت جهانی طلا نوسان داره و همیشه با طلا برابری قیمت داره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا