تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۴ شهریور | او ام پی فینکس

کاهش قیمت‌ها در بازار سهام ایالات متحده در هفته گذشته، روند نزولی بازارهای مالی را برای سومین هفته متوالی ادامه داد.

شاخص مرکب نزدک (Nasdaq Composite) برای اولین بار از سال ۲۰۱۹، شش روز پی در پی را در یک روند کاهشی سیر کرد. واکنش منفی بازارها به آمار مثبت مشاغل آمریکا در ماه آگوست (مرداد-شهریور) به این معنی است که معامله‌گران در مورد اقدامات آینده فدرال رزرو و اثرات آن بر نظام اقتصادی نگرانی‌هایی را دارند.


ضعف عملکرد بازار سهام از ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) موجب کاهش قیمت بیت کوین تا زیر سطح ۲۰,۰۰۰ دلاری شد و خرس‌های بازار در آخر هفته، موفق به حفظ قیمت پایین‌تر از این سطح شدند. بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، این کاهش قیمتی باعث شد نرخ دامیننس بیت کوین (سلطه بیت کوین بر بازار) در روز ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) به کمتر از ۳۹ درصد برسد که پایین‌ترین سطح برای آن از سال ۲۰۱۸ تا کنون است.


با این که جو و تمایلات در بازار همچنان منفی است و تشخیص یک کف برای آن بسیار دشوار است، سرمایه‌گذارانی که در مورد چشم‌انداز بلندمدت رمزارزها دیدگاهی ثبت دارند، می‌توانند از فرصت فعلی استفاده کرده و به‌جای تلاش برای پیدا کردن کف قیمتی، به مرور و به‌صورت دوره‌ای اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌گذاران می‌توانند از خرید در سقف‌های قیمتی در این بازار نزولی خودداری کرده و زمانی اقدام کنند که قیمت به سطوح حمایتی قوی خود رسیده باشد.


چنانچه بیت کوین یک بازگشت قیمتی را شاهد باشد، برخی آلت کوین‌ها می‌توانند صعودهای بزرگ‌تری را تجربه کنند. در این‌جا واچ لیست هفتگی ۱۴ شهریور متشکل از ارزهای مستعد رشد در هفته را همراه با تحلیل تکنیکال آن‌ها برای شما در بلاگ او ام پی فینکس آماده کرده‌ایم.

واچ لیست هفتگی ۱۴ شهریور | بیت کوین (Bitcoin / BTC)

بیت کوین در چند روز اخیر در یک محدوده معاملاتی فشرده بین سطوح قیمتی ۱۹,۵۲۰ و ۲۰,۵۷۶ دلار در بازار معامله شده است که نشان‌دهنده تعادل بین قدرت خریداران و فروشندگان در کوتاه‌مدت است. با این که فعالیت خریداران در کف‌های قیمتی قابل توجه بوده است، در سطوح قیمتی بالاتر نتوانستند قدرت خود را در برابر فروشندگان حفظ کنند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین – TradingView

حرکت رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) در ۲۰,۸۶۳ دلار و ورود شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده نزولی خود، کنترل شرایط را به‌دست خریداران داده است. چنانچه با ادامه فروش‌ها قیمت بیت کوین پایین‌تر از ۱۹,۵۲۰ دلار برسد، ممکن است در مرحله بعدی به محدوده حمایتی قوی خود بین ۱۸,۹۱۰ و ۱۸,۶۲۶ دلار وارد شود.


به‌نظر می‌رسد ورود قیمت به این محدوده با توجه به سابقه آن، باعث جذب خریداران زیادی شود. در این صورت فروشندگان برای از سرگیری روند نزولی، باید قیمت بیت کوین را زیر سطح ۱۷,۶۲۲ دلار بکشانند.


در آن روی سکه، خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آورده و آن را حفظ کنند تا کنترل شرایط را از دست فروشندگان خارج کنند. در این صورت، قیمت ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰-SMA) در ۲۲,۲۷۱ دلار برسد.

نمودار چهار ساعته بیت کوین
نمودار چهار ساعته بیت کوین – TradingView

قیمت بیت کوین با رسیدن به حمایت ۱۹,۵۲۰ دلاری شاهد یک بازگشت بود، اما فروشندگان در تلاش‌اند تا این بازگشت را خنثی و قیمت را به میانگین‌ متحرک‌ها برسانند؛ این یعنی که فروشندگان با آغاز هر حرکت قیمتی اقدام به فروش ارز می‌کنند. چنانچه قیمت سطح ۱۹,۵۲۰ دلار را بشکند، مرحله بعدی روند نزولی آغاز خواهد شد.


اما خلاف این سناریو زمانی اتفاق می‌افتد که خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از خطوط میانگین متحرک هدایت کنند که در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند برای رسیدن به مقاومت پیش روی خود در ۲۰,۵۷۶ دلار تلاش کند. جهت تشکیل یک حرکت صعودی و تغییر روند در کوتاه‌مدت، خریداران باید از این مانع عبور کنند.

واچ لیست هفتگی ۱۴ شهریور | کاردانو (Cardano / ADA)

کاردانو در یک دوره تثبیت قیمتی یا روند خنثی (Consolidation) قرار دارد، اما در تلاش است تا از میانگین متحرک‌های خود عبور کند. این مسئله نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای این رمزارز در سطوح پایین قیمتی و بالا رفتن احتمال تشکیل یک حرکت صعودی است و به همین دلیل، کاردانو یکی از اعضای مستعد رشد در واچ لیست هفتگی ۱۴ شهریور قرار گرفته است.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) در ۰.۴۷ دلار در حال کاهش شیب نزولی است و شاخص RSI کاردانو نیز به محدوده مثبت یک جهش داشته که نشان می‌دهند فشار فروش برای این رمزارز در حال کاهش است.

در صورت موفقیت خریداران در حفظ قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰-SMA)، قیمت ADA می‌تواند در خط روند نزولی خود یک حرکت صعودی را آغاز کند.


این سطح قیمت برای کاردانو یک مقاومت قوی محسوب می‌شود و چنانچه خریداران از این سطح عبور کنند، قیمت این رمزارز ممکن است تا ۰.۷۰ دلار افزایش پیدا کند.


اما در صورت ادامه کاهش قیمت و رسیدن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، این سناریو صعودی برای ADA در کوتاه‌مدت ممکن است نامعتبر شود و قیمت ADA می‌تواند تا حمایت قوی بعدی خود در ۰.۴۰ دلار کاهش پیدا کند.

نمودار چهار ساعته کاردانو
نمودار چهار ساعته کاردانو – TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاردانو در نمودار ۴ ساعته آن روبه بالا در حرکت است و شاخص قدرت نسبی به محدوده اشباع خرید (Overbought) رسیده است. این موارد نشان از کنترل شرایط توسط خریداران دارند، اما احتمال یک اصلاح جزئی یا تثبیت قیمتی در کوتاه‌مدت نیز وجود دارد.


چنانچه خریداران بتوانند قیمت ADA را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۴۸ دلار حفظ کنند، این امکان وجود دارد که تمایلات بازار برای کاردانو از «فروش در حرکت‌های صعودی» به «خرید در کف» تبدیل شوند. در این صورت قیمت این رمزارز ممکن است به ۰.۵۴ دلار و سپس به خط روند نزولی خود برسد.


این سناریو هنگامی اعتبار خود را از دست می‌دهد که فروشندگان با فعالیت خود قیمت را پایین‌تر از ۰.۴۸ دلار بیاورند که در این صورت، قیمت کاردانو می‌تواند در ابتدا به ۰.۴۴ دلار و سپس به ۰.۴۲ دلار کاهش پیدا کند.

واچ لیست هفتگی ۱۴ شهریور | ایاس (EOS)

ایاس به‌دلیل تشکیل یک حرکت صعودی در بحبوحه آشفتگی بازار و حفظ قیمت بالاتر از خطوط میانگین متحرک خود، در واچ لیست هفتگی ۱۴ شهریور او ام پی فینکس قرار گرفته است. این مسئله نشان‌دهنده یک عملکرد خوب برای این رمزارز در کوتاه‌مدت است که احتمال دارد در صورت تغییر تمایلات بازار، یک حرکت صعودی را در پی داشته باشد.

نمودار روزانه ایاس
نمودار روزانه ایاس – TradingView

ایاس در ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) موفق شد یک الگوی کف گرد (Rounding Bottom) را تکمیل کند، اما خریداران در حفظ قیمت در سطوح بالاتر موفق ظاهر نشدند و فروشندگان در ۲۸ آگوست (۶ شهریور)، قیمت را پایین‌تر از نقطه شکست در نمودار کشاندند که نشان می‌دهد فشار فروش برای ارز ایاس در قیمت‌های بالا زیاد است.


یکی از نکات جزئی و مثبت در مورد ایاس، خرید سنگین این رمزارز با رسیدن آن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰-SMA) در ۱.۳۳ دلار است. خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) در حال کاهش شیب است و شاخص RSI ایاس در نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهند بین خریداران و فروشندگان ایاس تعادل برقرار شده است.


این تعادل با تلاش برای رساندن قیمت و حفظ ۱.۶۰ دلار به سود خریداران خواهد بود و قیمت می‌تواند در پی این حرکت، به مقاوت بعدی خود در ۲ دلار برسد. در غیر این صورت، شکست سطح و قرار گرفتن قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، ممکن است درها را برای کاهش بیشتر و رسیدن قیمت به ۱.۱۵ دلار باز کند.

نمودار چهار ساعته ایاس
نمودار چهار ساعته ایاس – TradingView

ایاس با بازگشت قیمت خود به ۱.۶۰ دلار با فعالیت فروشندگان روبرو شد که اکنون در تلاش‌اند قیمت را به پایین سطح شکست آن در ۱.۴۶ دلار برسانند که در این صورت، قیمت ممکن است تا خط روند صعودی خود کاهش داشته باشد. این سطح تا کنون سه مرتبه به‌عنوان یک حمایت قوی برای ایاس عمل کرده و از این رو، خریداران برای حفظ آن تلاش زیادی خواهند کرد.


چنانچه قیمت ایاس با رسیدن به خط روند صعودی خود یک بازگشت داشته باشد و از سطح ۱.۶۰ دلار عبور کند، می‌تواند با تشکیل یک حرکت صعودی ابتدا به ۱.۸۰ دلار و سپس به ۲ دلار برسد.

در غیر این صورت، شکست خط روند صعودی به‌سمت پایین و قرار گرفتن قیمت زیر این سطح، ممکن است نشان‌دهنده اتمام حرکت صعودی EOS در کوتاه‌مدت باشد. در صورت تحقق این موضوع، قیمت ایاس ممکن است تا ۱.۲۴ دلار کاهش پیدا کند.

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارزهای دیجیتال به یک لیست متشکل از ارزهایی گفته می‌شود که یک سرمایه‌گذار آن‌ها به‌طور دقیق تحت نظر قرار داده تا در موقعیت مناسب و کاهش قیمت ارز، اقدام به خرید کند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا