آموزش NFTتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

قابلیت پست NFT در اینستاگرام و فیسبوک افزوده شد

متا (Meta)، غول شبکه‌های اجتماعی، امکان پست کردن NFT در اینستاگرام و فیسبوک را به‌وجود آورد. این کمپانی طی یک به‌روزرسانی خبری اعلام کرد هم‌اکنون کاربران می‌توانند با اتصال کیف پول‌های ارز دیجیتال خود به این پلتفرم‌ها، NFT های خود را پست کنند.


این خبر در پی به‌روزرسانی ۴ آگوست (۱۳ مرداد) متا آمد که اعلام کرد کاربران اینستاگرام در ۱۰۰ کشور مختلف می‌توانند NFT های مینت شده (Mint) در بلاک چین فلو (Flow) و یا آیتم‌های موجود در کیف پول‌های سازگار با شبکه‌های اتریوم و پالیگان را در این پلتفرم پست کنند. تعداد تقریبی این کاربران تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بین ۱ تا ۲ میلیارد نفر تخمین زده شده است.


روز ۲۹ آگوست (۷ شهریور)، حساب رسمی خبرگزاری متا در توییتر از معرفی آثار NFT در اینستاگرام و فیسبوک خبر داد و به کاربران اعلام کرد که می‌توانند در این شبکه‌های اجتماعی با اتصال کیف پول‌های خود، آیتم‌های دیجیتالی را با دیگران به اشتراگ بگذارند.


اما به نظر می‌رسد اتصال کیف پول‌ ارز دیجیتال برای پست NFT در اینستاگرام و فیسبوک محدود به همین اپلیکیشن‌ها باشند و این شبکه‌های اجتماعی از مرورگرهای شخص ثالث استفاده نمی‌کنند. با این حال، گسترش NFT به گوشی‌های هوشمندی که حداقل از یکی از این دو اپلیکیشن استفاده می‌کنند، برای کمپانی متا درآمدها و پذیرش بیشتری را به‌همراه خواهد داشت.

در ماه می (اردیبهشت) بود که کمپانی متا برای استفاده از عنوان خود در پلتفرم حوزه پرداخت‌های کریپتویی با نام متا پِی (Meta Pay) در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (Patent and Trademark Office) فرم درخواست خود را ثبت کرد.


این در حالی است که متا در فوریه سال میلادی جاری (بهمن ۱۴۰۰) در پی برخورد نهادهای قانونی در سطح جهان، مجبور به لغو پروژه راه‌اندازی استیبل کوین خود شد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پیرامون این موضوع اظهار کرد که این پروژه پتانسیل ایجاد بازاری به ارزش چندین تریلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال را داشت. همچنین این کمپانی در گزارش درآمدهای خود مربوط به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ کاهشی به میزان ۱ درصد را ثبت کرد.

NFT چیست؟

NFT مخفف عبارت “Non-fungible Token” و به‌معنای یک توکن غیرمثلی یا غیرقابل تعویض بوده و یک دارایی دیجیتال است که به‌عنوان یک رمزارز و همچنین یک اثر هنری دارای ارزش است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا