اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال منچسترسیتی در او ام پی فینکس لیست شد

CITY نماد تنها ارز دیجیتال منچسترسیتی، یکی از برترین باشگاه‌های فوتبال در لیگ انگلیس است. به این نوع رمزارزها توکن هواداری (Fan Token) می‌گویند و دارایی‌هایی هستند که تاریخ انقضا ندارند.

داشتن این توکن‌ها مانند حق عضویت در یک باشگاه است که به دارندگان خود حق رأی در تصمیم‌گیری‌های رسمی باشگاه‌ها می‌دهند و همچنین دسترسی‌های ویژه و مزایای زیادی را به کاربران ارائه می‌کنند.


تیم فوتبال منچسترسیتی برای برقراری تعامل با هوادارن و اهدای حق رأی به آن‌ها از پلتفرم و اپلیکیشن سوسیوز (Socios) استفاده می‌کند. ایجاد نظرسنجی‌ها از طریق خود باشگاه صورت گرفته، اما تصمیم نهایی به‌عهده هواداران است.

ارز دیجیتال منچسترسیتی به دارندگان خود در زمینه‌هایی مانند طرح لباس تیم، اتوبوس تیم، شعار سمی باشگاه و حتی ترکیب اصلی بازیکنان حق رأی اعطا می‌کند.


هولدرهای ارز دیجیتال منچسترسیتی (CITY) در تمام بازی‌های خانگی این باشگاه دسترسی VIP خواهند داشت. اما این تنها اول راه است؛ هواداران با داشتن این توکن‌ها مزایایی از قبیل امضاهای اختصاصی روی آیتم‌های یادبود، تماشای مسابقات همراه با اسطوره‌ها و پیشکسوت‌های باشگاه و پرواز با تیم در بازی‌های خارج از خانه را در اختیار خواهند داشت.

همچنین کاربران می‌توانند با شرکت در آزمون‌ها، بازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در اپلیکیشن سوسیوز (Socios)، پاداش دریافت کنند.


یک هوادار می‌تواند تنها با داشتن یک واحد توکن CITY در اقدامات باشگاه مورد علاقه خود تاثیرگذار باشد، اما برخی پاداش‌های ویژه نیازمند داشتن تعداد مشخصی از این توکن‌ها است.


توکن هواداری یا ارز دیجیتال منچسترسیتی یکی از توکن‌های مخصوص اپلیکیشن سوسیوز است که در بلاک چین چیلیز (Chiliz / CHZ) طراحی و راه‌اندازی شده است.

سوسیوز برای چندین باشگاه فوتبال توکن هواداری ایجاد کرده که محبوب‌ترین آن‌ها توکن هواداری باشگاه پاری سن ژرمن (PSG) است. این پلتفرم در حوزه‌های مسابقات UFC و اتومبیلرانی نیز چند توکن هواداری طراحی کرده است.


توکن هواداری منچسترسیتی در سال ۲۰۱۹ در بلاک چین چیلیز راه‌اندازی شده است. چیلیز یکی از شبکه‌های زیرمجموعه (Sidechain) در بلاک چین اتریوم است و برای تامین امنیت خود از الگوریتم اجماع اثبات اعتبار (Proof-of-Authority / PoA) استفاده می‌کند.


هم‌اکنون صرافی او ام پی فینکس امکان خرید ارز دیجیتال منچسترسیتی را در کنار مجموعه‌ای از دیگر توکن‌های هواداری برای کاربران خود فراهم کرده است.

توکن هواداری چیست؟

فن توکن (Fan Token) یا توکن هواداری نوعی ارز دیجیتال است که به دارنده آن قابلیت شرکت در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی باشگاه مورد علاقه خود و مزایایی از قبیل پاداش‌ها و حقوق VIP می‌دهد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا