اخبار بیت کوینتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

تمایلات سرمایه گذاران صعودی شده است

با گذشت سه ماه از کاهش فعالیت‌های آن‌چین (درون‌شبکه‌ای / On-Chain) و همچنین هیجانات و رضایت‌مندی در بازار رمزارزها، اکنون به‌نظر می‌رسد خوش‌بینی به اعضای این جامعه بازگشته و در راستای تغییر تمایلات سرمایه گذاران، پیش‌بینی‌ها مبنی بر بهبود قابل توجه در قیمت رمزارزها است.


بیت کوین با رسیدن به کف ۱۸,۳۰۰ دلاری در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد)، تا روزهای اخیر با سرکوب قیمت همراه بوده است و با بدتر شدن شرایط اقتصادی در سطح کلان و فشار بیشتر بر بازارها، اتریوم و دیگر آلت کوین‌ها نیز روندی مشابه بیت کوین را طی کردند.

در حالی که کاهش علایق و تمایلات سرمایه گذاران نقش بزرگی در پایین‌آمدن قیمت‌ها و همچنین نوسانات در بازار داشته است، پلتفرم تحلیل‌گر سنتیمنت (Santiment) اظهار دارد که این شرایط به آرامی در حال تغییر است.


سنتیمنت امروز در توییتر خود نوشت: «جامعه رمزارزها با روزهای خوش خود فاصله زیادی دارد، اما اکنون با پیش‌بینی معامله‌گران از بهبود قیمت‌ها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲، جو منفی و عوامل نزولی موجود در حال کمرنگ‌شدن هستند. تمایلات سرمایه گذاران و معامله‌گران در رمزارزهای بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) کاملاً صعودی است و تنها اتریوم (ETH) تا حد کمی نشانه‌های نزولی دارد.»

تمایلات سرمایه گذاران در رمزارزهای مختلف
سطح تمایلات سرمایه گذاران در رمزارزهای مختلف – Santiment

این شرایط بهبودیافته به‌دلیل تحول در چند مسئله اساسی در بازار، به‌ویژه در سه روز اخیر بوده است. صرافی‌های ارز دیجیتال روز چهارشنبه شاهد خروج سنگین بیت کوین به‌میزان ۴۰,۰۰۰ واحد تنها طی یک روز بودند که بیشترین رقم روزانه از چهار ماه اخیر تا کنون بوده است. به‌گفته سنتیمنت، هم‌اکنون عرضه کوین‌ها در صرافی‌ها ۸.۴۸ درصد کاهش یافته که تا حد زیادی ریسک فروش ناگهانی و سنگین را از بین می‌برد.


نهنگ‌های ارز دیجیتال نیز از ترس عقب ماندن از بازار گاوی بعدی، در حال انباشت رمزارزها در سطوح قیمتی فعلی بوده‌اند. تعداد کیف پول‌ها با موجودی ۰.۱ تا ۱۰ واحد بیت کوین در هفته جاری به رکورد جدیدی رسیده و در حال حاضر، ۱۵.۹ درصد از بیت کوین در گردش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.


نهنگ‌های رمزارز اتریوم نیز فعالیتی مشابه را داشته‌اند؛ بیلیونرهای اتریوم که موجودی آن‌ها ۱ میلیون واحد یا بیشتر اتریوم بوده است، از تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) تا کنون در مجموع ۳.۵ میلیون اتریوم دیگر به موجودی خود افزوده‌اند که این رقم، نشان‌دهنده یک رشد ۱۴ درصدی در موجودی نهنگ‌ها است.


تغییر تمایلات سرمایه گذاران در رمزارز ریپل نیز دیده می‌شود که خصوصاً با پیش‌بینی‌ها مبنی بر پیروزی ریپل لبز (Ripple Labs) در پرونده خود با سازمان SEC، شدت یافته‌اند. نهنگ‌های ریپل طی چند ماه اخیر بیش از ۳۰۰ میلیون واحد XRP را انباشت کرده‌اند و پس از دو سال، قیمت این ارز دیجیتال را در مسیر بهبود قرار داده‌اند.


اما در این بین، شاید کاردانو بزرگ‌ترین ضربه را از سوی تمایلات منفی سرمایه گذاران دریافت کرده باشد، به‌ویژه این‌که اجرای هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) به‌نوعی ناامیدکننده ظاهر شد. اما هیجانات ناشی از انتشار مجموعه‌های NFT در بلاک چین کاردانو، موجب افزایش قابل توجه فعالیت‌ها در این شبکه شد.

آدا وِیل (ADA Whale) روز چهارشنبه در توییتر خود گزارشی را ارائه داد که مشخص شد تعداد تراکنش‌ها در شبکه کاردانو طی یک ماه اخیر افزایشی ۷۵ درصدی داشته است و حجم معاملات NFT ها در این شبکه در روزهای ۱۷ و ۱۸ اکتبر (۲۵ و ۲۶ مهر ماه)، به‌ترتیب رکوردی به‌میزان ۳ و ۲.۸ میلیون واحد ADA ثبت کرده‌اند.


اکنون تمایلات سرمایه گذاران به‌تدریج در حال صعودی‌تر شدن است و برخی تحلیل‌گران معتقدند که شاید بیت کوین در محدوده ۱۹,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار کف قیمتی خود را تشکیل داده باشد؛ همچنین بیان شد چنانچه نهنگ‌هایی که در حال توزیع و فروش موجودی خود در بازارها هستند به روند انباشت بازگردند، سرعت بازیابی قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

تمایلات سرمایه گذاران یا بازار چیست؟

تمایلات بازار یا سرمایه‌گذاران، دیدگاه کلی و اصلی سرمایه‌گذاران در پیش‌بینی تغییرات قیمت دارایی‌های بازار است.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. تشخیص امواج الیوت توسط تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار همیشه با اختلاف نظر بینشون همراه بوده و هیچ‌گاه نباید صرفاً روی فقط یک شاخص تکنیکال تصمیمی گرفته بشه و تحلیل همیشه باید کامل و ترکیبی از عوامل تکنیکال و فاندامنتال باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا