اخبار ارز دیجیتال

هولدرهای دوج کوین در محدوده سود، جامعه شیبا دچار افسردگی

به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، یکی از برترین پلتفرم‌های تحلیل‌گر بلاک چین، در یکی از آخرین گزارش‌های خود اظهار کرد بخش بزرگی از هولدرهای دوج کوین (DOGE) در سود هستند و این آمار در مقایسه با وضعیت هولدرهای میم کوین رقیب یعنی شیبا اینو (SHIB)، اختلاف قابل توجهی دارد.


طبق گزارش پلتفرم اینتودِبلاک (IntoTheBlock)، ۵۶ درصد از هولدرهای دوج کوین هم‌اکنون شاهد سود در سبد سرمایه خود هستند و ۳۴ درصد از این سرمایه‌گذاران متحمل ضرر و ۱۰ درصد باقی‌مانده در محدوده خنثی یعنی بدون سود یا ضرر هستند.


قیمت ارز دیجیتال دوج کوین هنگام نشر این خبر در محدوده ۰.۰۷۵ دلار است که با سقف ۰.۰۹۹ دلاری سال ۲۰۲۳ خود نزدیک به ۲۴ درصد فاصله دارد. به همین ترتیب، شیبا اینو نیز با قیمت ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار در بازارها معامله می‌شود و با سقف قیمت خود در سال ۲۰۲۳ یعنی ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار اختلاف ۳۱ درصدی دارد.


در رابطه با روند توسعه اکوسیستم شیبا اینو باید گفت که راه‌کار لایه ۲ (Layer-2) مقایس‌بندی این شبکه تحت عنوان شیباریوم (Shibarium) در ماه میلادی جاری وارد مرحله آزمایشی (Beta) شد. شیباریوم همانند پالیگان (Polygon / MATIC) یک پروتکل لایه ۲ ساخته شده روی غول شبکه‌های قرارداد هوشمند (Smart Contract) یعنی اتریوم است.


زمانی که اجرای آزمایشی شیباریوم به پایان برسد، توکن بون شیباسواپ (Bone ShibaSwap / BONE) به‌عنوان یک توکن حاکمیتی (Governance Token) جهت پرداخت کارمزدهای گَس (Gas Fee) در این اکوسیستم فعالیت خواهد کرد.


شایتوشی کوزاما، توسعه‌دهنده ارشد شیبا اینو، به جامعه این رمزارز هشدار داد که توکن‌های حال حاضر شیباریوم واقعی نبوده و بر خلاف تبلیغات جعلی که منتشر می‌شوند، سرمایه‌گذاران نباید توکن‌های SHIB خود را خرج آن‌ها کنند.


از پروژه شیباریوم برای اولین بار در می سال ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) رونمایی شد و هدف آن ایجاد یک پلتفرم برای توسعه‌دهندگان جهت ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به‌صورت ارزان و سریع است. کوزاما اظهار کرد مرحله آزمایشی شیباریوم احتمالاً دو ماه زمان خواهد برد، اما خاطرنشان کرد که این مرحله ممکن است تا ماه جولای (تیر ماه) طول بکشد.

سلب_مسئولیت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا