اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

حکم بازداشت دو کوان صادر شد

یکی از دادگاه‌های کره جنوبی، پس از چهار ماه از سقوط اکوسیستم ترا (Terra) حکم بازداشت دو کوان، بنیان‌گذار این شبکه، را صادر کرد.

طی سقوط ترا توکن بومی شبکه، لونا (Luna)، و استیبل کوین الگوریتمی ترا یو اس دی (TerraUSD / UST) دچار فروپاشی شدند که منجر به از دست رفتن ۴۰ میلیارد دلار سرمایه شد.


در ابتدا یکی از روزنامه‌های کره جنوبی تحت عنوان «چوسان ایلبو» این خبر را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، تیم بررسی جرایم مالی دادستانی جنوب سئول همراه با واحد ۲ رسیدگی به امور مالی، حکم بازداشت دو کوان را صادر کردند.


در حال حاضر انتظار می‌رود دو کوان ساکن کشور سنگاپور باشد و طبق گزارش منتشرشده، این حکم بازداشت برای نیکولاس پلاتیاس، دیگر بنیان‌گذار پروژه، و یکی دیگر از کارمندان ترا نیز صادر شده است. این افراد به نقض قوانین در بازار سرمایه متهم شده‌اند.


همچنین در این گزارش آمد که این حکم یک سال اعتبار دارد و مراجع قانونی کره جنوبی امیدوارند تا با همکاری اینترپل این افراد را بازداشت کنند.


ترا یو اس دی (UST) در زمان کار خود سومین استیبل کوین برتر بازار بود که در اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت)، ارزش ۱ دلاری خود را در زمانی کوتاه از دست داد و به‌سرعت سقوط کرد.

در تلاش برای بازیابی ثبات قیمتی UST، میلیون‌ها دلار بیت کوین توسط بنیاد گارد لونا (Luna Foundation Guard) فروخته شد و حجمی عظیم و بی‌سابقه از توکن‌های لونا نیز صادر شد، اما این اقدامات بی‌فایده ظاهر شدند. قیمت هردوی توکن‌های لونا و UST نزدیک به صفر رسید، ترا فعالیت بلاک چین خود را دو بار تعلیق کرد و سرمایه‌گذاران متحمل ضررهای سنگینی شدند.


در پی سقوط این اکوسیستم و توکن‌های آن، دو کوان با طرح یک برنامه جسورانه به احیا ترا با نسخه جدید توکن بومی آن پرداخت.


اما علی‌رغم گزارشات منتشرشده مبنی بر هجوم مراجع قانونی به صرافی‌های رمزارز در کره جنوبی در راستای تحقیقات پیرامون سقوط ترا، دو کوان طی مصاحبه خود در میانه ماه آگوست (اواخر مرداد) مدعی شد که مراجع قانونی این پرونده با وی ارتباطی برقرار نکرده و مورد بازجویی قرار نگرفته است.


در پی انتشار این خبر توکن‌های لونا کلاسیک (LUNC) و لونا (LUNA) در کمتر از دو ساعت نزدیک به ۴۰ درصد ریزش داشتند و اکنون با صدور حکم بازداشت دو کوان، باید منتظر ماند تا خبرهای جدید پیرامون این مسئله منتشر شوند.

منبع: The Block

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا