اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

صرافی کوین بیس به جمع حامیان ریپل پیوست

صرافی کوین بیس (Coinbase)، پلتفرم معاملاتی رمزارزها در ایالات متحده، تبدیل به بزرگ‌ترین سازمانی شد که در جدال قانونی ریپل لبز (Ripple Labs) با کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور (SEC)، به پشتیبانی از این کمپانی رمزارز درآمد. پیش‌بینی شده که این پرونده تا اواسط سال ۲۰۲۳ مختومه شود.


پال گروال، وکیل ارشد صرافی کوین بیس، روز گذشته در یک رشته توییتری بیان کرد این کمپانی درخواست خود را برای ارائه مشاوره داوطلبانه به قاضی مربوطه ثبت کرده است و پرونده ریپل را یک «کتاب راهنمای بسیار مهم در مورد ابلاغ صحیح اطلاعات» عنوان کرد.


مشاور دادگاه (Amicus Brief) که به «دوست دادگاه» نیز معروف است، در واقع یک سند قانونی حاوی توصیات و اطلاعات مربوط به یک پرونده در دادگاه است که از سوی فرد یا سازمانی ارائه می‌شود که به‌صورت مستقیم در آن پرونده دخیل نیست.


گروال افزود یکی از اصول بنیادی در قانون اساسی ایالات متحده این است که مقامات نمی‌توانند رفتاری را بدون ابلاغ صحیح و مدرک عادلانه به نقض قانون محکوم کنند. وی در ادامه گفت سازمان SEC با شکایت از فروشندگان رمزارز XRP پس از صدور بیانیه عمومی مبنی بر قانونی بودن تراکنش‌های مربوطه، این اصل بنیادی را نادیده گرفته است.


صرافی کوین بیس در صورت تایید قاضی، به سازمان غیرانتفاعی ICAN و اپلیکیشن کریپتویی اسپِند د بیتس (SpendTheBits) خواهد پیوست که در خواست آن‌ها نیز در ماه اکتبر جهت پشتیبانی از رپیل در دادگاه، مورد تایید قرار گرفته است.


همچنین همزمان با این درخواست از سوی کوین بیس، جان دیتون، وکیل حوزه رمزارزها، برای صحبت در دادگاه از طرف جامعه غیرمتمرکز ریپل درخواستی مشابه را ثبت کرده است و علاوه‌بر این، گروه مشاوره حقوقی رمزارزها تحت عنوان کریپتو کَونسیل (Crypto Council) و کمپانی سرمایه‌گذاری والهیل کپیتال (Valhil Capital) نیز درخواست مشاوره خود را به دادگاه ارائه داده‌اند.


لازم به ذکر است درخواست نهادهای مذکور برای مشاوره به دادگاه در راستای پشتیبانی از ریپل، چند روز پس از اقدام مشابه از سوی انجمن بلاک چین (Blockchain Association) در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) صورت گرفته است. این انجمن در پی ثبت درخواست خود، خاطرنشان کرد دیدگاه‌های رئیس سازمان SEC، گَری گِنسلِر، در مورد قوانین مرتبط با اوراق بهادار برای صنعت رمزارزها «ویرانگر» خواهد بود.


اکنون نزدیک به دو سال است که ریپل لبز درگیر نبرد قانونی با سازمان SEC است که این کمپانی رمزارز را به فروش ارز دیجیتال ریپل (XRP) در قالب اوراق بهادار ثبت‌نشده و غیرقانونی متهم کرده است.


مدیرعامل ریپل، برد گارلینگ‌هوس، ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) در نشست هفتگی فینتک (Fintech) در واشنگتن پیش‌بینی کرد دادگاه ریپل لبز تا اواسط سال ۲۰۲۳ به‌پایان خواهد رسید، اما ارائه یک تاریخ دقیق از نظر وی امکان‌پذیر نیست.

ریپل (XRP) چیست؟

ریپل (XRP) یک رمزارز طراحی‌شده توسط کمپانی آمریکایی ریپل لبز است و با ارائه راه‌کارهای تجاری، رمزارزها را با یک روش پرداختی دیجیتال برای تراکنش‌های مالی ادغام کرده است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا