اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مراحل پایانی هارد فورک وسیل کاردانو

چارلز هاسکینسون، مدیرعامل کمپانی اینپوت اتپوت (Input Output)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد درخواست ترکیب‌کننده یا کامبینِیتور (Combinator) هارد فورک ارسال و با موفقیت پذیرفته شده و به این معنی است که کاردانو وارد مراحل پایانی هارد فورک وسیل شده است.


طبق گفته‌های وی، ورود کاردانو به دوره وسیل از طریق یک فرآیند خودکار آغاز شده و فقط لازم است تا نشست و صعود موشک وسیل را تماشا کرد. اکنون این موشک در آسمان است و راه بازگشتی وجود ندارد. پیاده‌سازی هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) آغاز شده است.


این هارد فورک پس از ماه‌ها انتظار و طبق برنامه‌های اعلام‌شده، قرار است در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اجرا شود.


هاسکینسون در توضیحات خود افزود به‌دلیل مسائل فنی، برخی از بهبودهای ناشی از وسیل در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) اجرا خواهند شد.

وی همچنین جامعه کاردانو (Cardano / ADA) را به ارتقای کیف پول‌های خود به دِیدالوس نسخه ۵ (Daedalus 5.0.0) ترغیب کرد؛ در این نسخه چندین مشکل برطرف شده‌اند.


به گزارش نشریه یوتودی (U.Today)، هارد فورک وسیل به‌دلیل بهبود چشم‌گیر سطح مقیاس‌پذیری بلاک چین، برترین و مبتکرانه‌ترین ارتقا برای کاردانو محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال، اسکریپت‌های نسخه دوم پلوتوس (Plutus) تا حد زیادی قابلیت‌های قراردادهای هوشمند کاردانو را تقویت می‌کنند.


هاسکینسون اظهار کرد از جایی که این ارتقا نام دوست خوب وی، «وسیل دابُف»، را به‌دنبال خود می‌کشاند، اهمیت ویژه‌ای دارد و به‌دلیل این‌که میراث وی برای همیشه جاودانه باقی می‌ماند، ابراز خرسندی کرد.


با انجام مراحل پایانی هارد فورک وسیل، هاسکینسون خاطرنشان کرد کاردانو یکی از «قدرتمند‌ترین» ارزهای دیجیتال است و مدعی شد که این پروژه سال ۲۰۲۲ را با عملکردی «بسیار قوی» به پایان خواهد رساند.

فورک چیست؟

فورک (Fork) در زبان انگلیسی به معنای چنگال، در اصطلاح به معنای انشعاب و در دنیای ارز دیجیتال به معنای آپدیت یک نرم‌­افزار و یا پروتکل بلاک چین ارز دیجیتال است.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا