تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

پروژه کاردانو برتر از اتریوم و دیگر آلت کوین ها

پلتفرم تحلیلی-آماری سنتیمنت (Santiment) طی یکی از گزارش‌های پایان سال ۲۰۲۲ خود فاش کرد که پروژه کاردانو (Cardano / ADA) طبق یکی از معیارهای مهم از دیگر بلاک چین‌ها عملکرد بسیار بهتری داشته است.


سنتیمنت اظهار کرد پروژه کاردانو در سال ۲۰۲۲ بالاترین سطح فعالیت توسعه دهندگان در اکوسیستم رمزارزها را به خود اختصاص داده است و از این حیث، بالاتر از اتریوم و چندین بلاکچین دیگر قرار گرفته است.


طبق آمار موجود در پلتفرم تخصصی توسعه نرم‌افزار گیت‌هاب (Github)، پروژه کاردانو با ثبت ۲,۴۳۴ کامیت (Commit) بالاتر از پولکادات (Polkadot / DOT)، رتبه دوم بلاک چین‌های برتر از این لحاظ، قرار گرفته است.

فعالیت توسعه دهندگان در پروژه کاردانو
سطح فعالیت توسعه دهندگان در بلاک چین‌ها – Santiment

بر اساس این گزارش، بلاک چین‌های پولکادات و کازموس (Cosmos / ATOM) به‌ترتیب با ثبت ۲,۰۶۵ و ۱,۶۲۲ کامیت در پلتفرم گیت‌هاب در رتبه‌های دوم و سوم از لحاظ سطح فعالیت توسعه دهندگان قرار گرفته‌اند. در این بین، بلاک چین اتریوم با ثبت ۱,۴۸۵ کامیت در رتبه چهارم و پروتکل مقیاس‌بندی پالیگان (Polygon / MATIC) در رتبه دهم با ۵۲۶ کامیت قرار دارند.


سنتیمنت رتبه‌بندی بلاک چین‌ها به رهبری پروژه کاردانو را به این ترتیب منتشر کرد:

  1. ADA (کاردانو)
  2. DOT (پولکادات)
  3. ATOM (کازموس)
  4. ETH (اتریوم)
  5. ICP (اینترنت کامپیوتر)
  6. EGLD (اِلراند)
  7. FLOW (فلو)
  8. OP (آپتیمیزِم)
  9. APT (اپتوس)
  10. MATIC (پالیگان)

همچنین پلتفرم سنتیمنت نوشت که سطح بالای فعالیت توسعه دهندگان در یک پروژه ارز دیجیتال عاملی مثبت و صعودی برای آن بلاک چین محسوب می‌شود که به معنی ارائه ویژگی‌های جدید و یا اطمینان توسعه دهندگان از موفقیت پروژه است.


سنتیمنت در رابطه با بلاک چین سولانا نیز از تداوم فعالیت‌ها در این شبکه گفت که البته در سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است؛ اما همچنان از لحاظ فعالیت توسعه دهندگان از سطح بالایی برخوردار است.

مطالب بیشتر: قیمت بیت کوین
مطالب بیشتر: آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
مطالب بیشتر: کیف پول ارز دیجیتال چیست

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا