آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش تحلیل فاندامنتالآموزش سرمایه گذاریتحلیل ارز دیجیتال

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال از بیش از ۱۲ هزار کوین و توکن تشکیل شده است. معامله گران با استفاده از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال همواره می‌توانند از آخرین تغییرات و نوسانات بازار مطلع گردند. با استفاده از ابزارهای آنلاین می‌توان ارزهای جدید و آینده دار را شناخت و بر روی ارزهای دیجیتال مستعد رشد سرمایه گذاری کرد.

اگر قصد فعالیت مداوم و ماندگاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید بهتر است با دنبال کردن اخبار ارزهای دیجیتال و استفاده از بهترین سایت های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال، عواملی که باعث تغییر قیمت بیت کوین می‌شوند را به خوبی بشناسید تا تریدهای موفق تری داشته باشید.

در این مطلب از وبلاگ او ام پی فینکس تصمیم گرفتیم تا شما را با بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال و بهترین سایت برای ترید ارز دیجیتال آشنا کنیم.

انواع تحلیل در سایت های کریپتو کارنسی

انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال

پیش از معرفی بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال، بهتر است ابتدا انواع تحلیل در بازار را به درستی بشناسید. تحلیل بازار ارزهای دیجیتال به سه روش تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین امکان پذیر است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از هر یک از این روش‌ها به تنهایی نمی‌تواند بهترین روش تحلیل بازار ارزهای دیجیتال باشد.

بلکه بهتر است نسبت به هر سه روش تحلیلی شناخت کافی پیدا کنید و با ترکیب آن‌ها تحلیلی جامع از بازار کریپتوکارنسی داشته باشید. در ادامه به صورت خلاصه به بررسی هر یک از این روش‌ها، مزایای هر یک و بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال می‌پردازیم.

بهترین سایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

محبوب‌ترین و مرسوم‌ترین روش تحلیلی میان معامله‌گران، تحلیل تکنیکال است. در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال گذشته نمودار قیمتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و معامله‌گران سعی بر این دارند تا با در نظر گرفتن سطوحی که در گذشته موجب تغییر روند شده‌اند، تغییرات احتمالی قیمت را پیشبینی کنند.

وبسایت تریدینگ ویو یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال و همچنین نمودارهای بازار سهام و بازار فارکس است که بستری حرفه‌ای برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای معامله‌گران فراهم کرده‌ است.

بهترین سایت های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به واسطه اینکه یک تکنولوژی کاملا نوظهور است، اخبار و اتفاقات اقتصادی و گاها سیاسی بر آن تاثیرات بسیاری دارد. برای مثال اخباری که که پیرامون پیشرفت و توسعه یک ارز دیجیتال منتشر می‌شود، رشد قیمتی آن را در باعث می‌شود.

بالعکس زمانی که یک خبر منفی برای یک رمزارز در بازار منتشر می‌شود باعث ریزش قیمت آن خواهد شد. تصمیمات دولت‌های بزرگ و مطرح در اقتصاد همچون چین و آمریکا نیز بر رشد یا ریزش بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بسیاری دارد. برای مثال زمانی که خبری مبنی بر ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال از سوی چین یا آمریکا اعلام می‌شود، بازار کریپتوکارنسی دچار ریزش می‌شود.

وبسایت کوین تلگراف یکی بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال به روش فاندامنتال است و مهم ترین موضوعاتی که باعث تاثیر بر بازار ارزهای دیجیتال می‌شود را منتشر و تحلیل می‌کند.

تحلیل آنچین در بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل درون شبکه ای یا اصطلاحا آنچین (Onchain Anlysis) روشی است که در آن تحلیل یک رمزارز بر اساس فعالیت شبکه و کاربران و به صورت کاملا اساسی صورت می‌گیرد. در تحلیل ارزهای دیجیتال، اهمیت تحلیل درون شبکه ای از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آن بسیار بالاتر بوده و می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی در زمینه وضعیت کلی بازار و سقف و کف بیت کوین در اختیار معامله‌گران قرار دهد.

پلتفرم‌های گلس نود و کریپتوکوانت دو مورد از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال به روش درون شبکه ای هستند.

 بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

پس از آشنایی با انواع روش های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، می‌بایست بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال و نحوه استفاده از هر یک را بدانید. در ادامه به بررسی ۵ مورد از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال می‌پردازیم.

تریدینگ ویو (TradingView)

 بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

وبسایت تریدینگ ویو (www.tradingview.com) به عنوان یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال، بازار سهام و بازار فارکس محسوب می‌شود و همچنین یک مرجع معتبر آنلاین برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال است. وبسایت تریدینگ ویو همچنین ابزارهای بسیاری برای تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پلتفرم تریدینگ ویو این است که معامله‌گران می‌توانند برای خود حساب کاربری ایجاد کرده و از این طریق تحلیل های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر جزء افراد تازه ورود به دنیای تحلیل تکنیکال هستید، می‌توانید با مشاهده تحلیل سایر معامله گران در وبسایت تریدینگ ویو، دیدگاه‌های خوبی نسبت به استراتژی‌های معاملاتی مختلف به دست آورید.

گلس نود (Glassnode)

وبسایت سنتیمنت یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

وبسایت تحلیلی گلس نود (glassnode.com) یکی از معتبرترین، جامع‌‌ترین و بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال به روش تحلیل درون شبکه ای (On-Chain) و تحلیل فاندامنتال است و داده‌های بلاک چینی بسیار جالبی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

با استفاده از پلتفرم گلس نود می‌توانید اطلاعات کاملی پیرامون شاخص‌های مختلف همچون شاخص موقعیت ماینرها (MPI)، شاخص سود و ضرر تحقق نیافته (NUPL)، شاخص پوئل (The Puell Multiple) و اندیکاتور هش ریبون (Hash Ribbon) کسب کنید. این شاخص‌ها در واقع به عنوان مهم‌ترین ابزارها برای شناخت سقف و کف بیت کوین توسط تحلیلگران به کار گرفته می‌شوند.

هر یک از این شاخص‌ها به همراه نمودار بیت کوین در یک صفحه رسم شده‌اند و شما می‌توانید با مقایسه روند تغییرات شاخص مورد نظر و همچنین نمودار قیمت بیت کوین، به نتایج بسیار جالبی دست پیدا کنید!

در گلس نود همچنین آموزش‌های جامعی پیرامون مفهوم و نحوه استفاده از این شاخص‌ها قرار داده شده و برای کسانی که علاقمند هستند تا به صورت حرفه‌ای ترید کنند قابلیت‌های بسیاری زیادی فراهم کرده است. لازم به ذکر است که نمایش اطلاعات و داده‌های تحلیلی به صورت سطح بندی شده به کاربرها نمایش داده می‌شود.

می‌توانید به وبسایت glassnode.com مراجعه کرده و پس از ثبت نام از امکانات مختلف این پلتفرم به عنوان یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال استفاده کنید.

سنتیمنت (Santiment)

وبسایت سنتیمنت یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

یکی دیگر از کاربردی ترین، قوی ترین و بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال در زمینه تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین، وبسایت سنتیمنت (santiment.net) می‌باشد که با ارائه گزارش‌های تحلیلی در بازه‌های زمانی مختلف، تحلیل‌ها و پیشبینی‌های جذابی پیرامون بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال منتشر می‌کند.

کلمه Santiment در لغت به معنای “تمایلات و ذهنیت‌ها” بوده و اصطلاح مارکت سنتیمنت (Market Santiment) در واقع احساسات و رفتار معامله‌گران را مورد بررسی قرار می‌دهد و به نوعی سعی بر این دارد تا رفتار آینده معامله‌گران را در بازار پیشبینی کند.

با مشاهده تحلیل‌ها و گزارش‌های موجود در پلتفرم سنتیمنت (Santiment) می‌توانید دیدگاه خوبی نسبت به رفتارهای احتمالی معامله‌گران پیدا کنید و از این طریق نقاط ورود و خروج از معاملات را به شیوه‌ی بهتری مدیریت کنید.

کوین مارکت کال (CoinMarketCal)

کوین مارکت کال یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر تغییرات قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، اخبار و اتفاقات روز بازار است. وبسایت کوین مارکت کال (coinmarketcal.com) یکی از مراجع مهم اخبار بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که رویدادهای مربوط به هر ارز دیجیتال را به همراه توضیحات و تاریخ وقوع مشخص کرده است.

در واقع کوین مارکت کال یک تقویم (Calendar) برای بازار کریپتوکارنسی بوده که تاریخ وقوع رویدادهای پیش‌رو را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. همچنین امکان مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال نیز در این وبسایت فراهم شده است.

با مراجعه به وبسایت کوین مارکت کال یا دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی آن می‌توانید به صورت روزانه جدیدترین اخبار ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید و تاریخ رویدادهای مهمی همچون توکن سوزی، لیست شدن یک رمز ارز در یک صرافی و همچنین رویدادهای فاندامنتالی مربوط به ارزهای مختلف را مشاهده کنید و از این طریق به کسب نوسان مربوط به این اخبار در بازار بپردازید. از همین روی CoinMarketCal نیز به عنوان یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

کوین تلگراف (Cointelegraph)

کوین تلگراف یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

یکی دیگر از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال و همچنین معتبرترین مراجع خبری و آموزشی کریپتو، وبسایت کوین تلگراف (cointelegraph.com) است. این وبسایت در واقع به عنوان یک منبع موثق و جامع برای دریافت جدیدترین اخبار و بهترین و به روزترین آموزش‌ها در میان معامله‌گران شناخته می‌شود.

مطالبی که پیرامون اتفاقات مختلف برای رمزارزهای گوناگون در وبسایت کوین تلگراف منتشر می‌شود، گاها می‌تواند به صورت مستقیم باعث ایجاد تغییراتی در حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال گردد.

کوین تلگراف همچنین مطالب تحلیلی بسیاری نیز پیرامون ارزهای مختلف در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. همچنین در اولین روز هفته معاملاتی یعنی دوشنبه‌ها یک واچ لیست منتشر کرده و ارزهایی که در هفته پیش‌رو پتانسیل رشد دارند را معرفی کرده و تحلیل تکنیکال هر یک را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

مطالعه بیشتر: معرفی ۷ مورد از بهترین سایت های خارجی و مفید ارز دیجیتال

سایت های تحلیل ارز دیجیتال چه کمکی به معامله گران می‌کند؟

کامل‌ترین و معتبرترین تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال، تحلیلی است که تا حد امکان تمامی موارد مربوط به تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین (درون شبکه) را در بر گرفته باشد.

به صورت کلی زمانی که می‌خواهید یک بازار مالی را تحلیل کنید، بهتر است ابتدا داده‌های فاندامنتال آن را مورد بررسی قرار داده و روند کلی پیش‌رو را مشخص کنید. پس از آگاهی از روند کلی بازار نیز می‌توانید با تحلیل تکنیکال بهترین نقاط ورود برای معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال را مشخص کنید.

تریدینگ ویو (TradingView)، گلس نود (Glassnode)، سنتیمنت (Santiment)، کوین مارکت کال (CoinMarketCal) و کوین تلگراف (Cointelegraph) 5 مورد از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال‌اند که هر یک قسمتی از انواع تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین ارزهای دیجیتال را پوشش می‎‌دهند.

برای مثال شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های کوین تلگراف (Cointelegraph) و کوین مارکت کال (CoinMarketCal) که جزء بهترین سایت های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال هستند، اخبار و اتفاقات روز بازار را دنبال کنید، در وبسایت گلس نود (Glassnode)، داده‌های شبکه بلاکچین را مورد بررسی قرار دهید، در وبسایت سنتیمنت (Santiment) تحلیل‌های رفتاری بازار را دنبال کنید و در نهایت با استفاده از ابزارها و امکانات وبسایت تریدینگ ویو (TradingView) به تحلیل تکنیکال بازار رمزارزها بپردازید.

بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس یکی از معتبرین سایت های خرید و فروش بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال است که امکاناتی همچون ربات تریدر، بازار معاملاتی با ابزارهای پیشرفته، کارت هدیه ارز دیجیتال، ابزارهای سود و زیان و مسابقه ماهانه تریدرها برای معامله‌گران ایرانی فراهم کرده است.

کاربران در بازار معاملات او ام پی فینکس می‌توانند ارزهای دیجیتال را به صورت مستقیم در بازارهای تومانی و تتری معامله کنند. با استفاده از ربات تریدر نیز امکان ثبت سفارش‌های خرید و فروش بر اساس قیمت بازار جهانی برای معامله گران فراهم شده است.

افراد در حساب کاربری خود در او ام پی فینکس می‌توانند در یک نوار متحرک عناوین مربوط به جدیدترین اخبار، تحلیل‌ها و مطالب آموزشی را مشاهده کنند و در صورت تمایل با کلیک بر روی هر یک به مطالب مربوط به آن دسترسی داشته باشند.

بازار معاملات او ام پی فینکس یکی از بهترین سایت های تحلیل چارت قیمتی ارزهای دیجیتال در ایران است که امکان دسترسی به قابلیت‌های بسیار کاربردی همچون انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال، انواع روش‌های سفارش گذاری (لیمیت، مارکت، استاپ لیمیت و استاپ مارکت، نمودار عمق بازار، مقایسه نمودارها و انواع اندیکاتورها را برای معامله‌گران ایرانی فراهم کرده است.

همچنین تیم ترجمه و تولید محتوای او ام پی فینکس، مطالب موجود در بهترین سایت های خارجی تحلیل ارز دیجیتال را جمع آوری کرده و به صورت ساده شده و روان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

او ام پی فینکس همچنین دوشنبه‌های هر هفته، واچ لیست هفتگی خود را به همراه تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و آنچین ارزهای مختلف منتشر می‌کند. کافیست وارد سایت blog.ompfinex.com شوید و جدیدترین مطالب آموزشی، اخبار و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

بهترین سایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدامند؟

تریدینگ ویو (TradingView) و کریپتوکوانت (CryptoQuant) جزء برترین سایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به شمار می‌روند.

بهترین سایت های تحلیل کریپتو کارنسی در حوزه فاندامنتال کدامند؟

پلتفرم‌های گلس نود (Glassnode) و سنتیمنت (Santiment) دو مورد از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال‌اند که گزارش‌های جامعی در زمینه فاندامنتال و آنچین رمزارزها منتشر می‌کنند.

بهترین سایت برای ترید ارز دیجیتال در ایران کدام است؟

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس یکی از معتبرترین پلتفرم‌های موجود برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران است.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۲۱ دیدگاه‌ها

    1. بله کاملا درسته
      یک سایت مرجع خیلی خوب برای قیمت هست که امکانات فوق العاده کاربردی دیگه ای هم داره

  1. سلام.خسته نباشید
    خیلی علاقه به بحث تحلیل و ارز های دیجیتال دارم
    اما واقعا چیزی بلد نیستم
    و اول راه هستم
    اما نمی‌دانم از کجا و چگونه شروع کنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    سپاس

    1. سلام وقتتون بخیر باشه.
      خیلی هم عالی.
      پیشنهاد می‌کنم تو مرحله اول در مورد ماهیت بازارهای مالی و نحوه فعالیت تو این بازارها و انتخاب سبد بهینه اطلاعات کسب کنین.
      بعد از اینکه تصمیم گرفتین چه مقدار از سرمایه تون رو وارد این بازار کنین، میتونین اون مبلغ رو بین رمزارزهای مختلف با ریسک و بازده مختلف تقسیم کنین.
      اگر خیلی ادم ریسک پذیری نیستین بهتره عمده مبلغ سرمایه تون رو به بیت کوین، اتریوم و ارزهای معتبر بازار اختصاص بدین.
      اگر هم شخصیت ریسک پذیری دارین می‌تونین در کنار بیت کوین و اتریوم، سایر آلت‌کوین‌هایی که مارکت کپ متوسطی دارن مثل توکن های متاورسی و دیفای رو هم به سبد سرمایه گذاری تون اضافه کنین.
      راستی ما تو وبلاگمون کلی مطلب آموزشی داریم در زمینه‌های مختلف که اطلاعات خیلی خوبی در زمینه آموزش فعالیت تو بازار کریپتو در اختیارتون میذاره.
      سعی کنین تو تایم‌هایی که وقتتون آزاده کم کم این مطالب رو بخونین و بهشون مسلط بشین.
      هر سوالی تو هر زمینه‌ای هم داشتین با ما در میون بذارین 🙂
      موفق و پرسود باشید …

  2. اینکه یک پلیر صوتی متن رو پخش می‌کنه عالیه. یک سوال هم داشتم. رمزارزهایی که در تریدینگ ویو موجود نیستند رو آیا میشه اضافه کرد یانه؟

  3. دوستان حوزه ارزهای دیجیتال شاخه های خیلی زیادی داره و اول آموزش بعدا سرمایه گذاری
    کنید و همیشه با سرمایه مازاد و غیر اصلی خودتون کار کنید و سیو سود و مدیریت سرمایه
    رو فراموش نکنید تا توی بازار های مال متضرر نشوید .

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      ممنون بابت اطلاعات مفیدی که با کاربرها به اشتراک گذاشتین
      موفق و پرسود باشین همیشه

  4. این کار برای جوانها خوبه هم وقتشو دارن هم مغزشون کشش درک مطالب ر برای ما ها که سنی از مون گذشته مشکله بنده خیلی دوست دارم تو این زمینه فعالیت کنم ادم ریسک پبری هم هستم ولی به نظرم این یه کار تیمی و استفاده از تجربیات جوانهای با سابقه و کار کشته داره که یک طرف سرمایه ویک طرف مشاورین زبده باشن که هردو سود ببرن

    1. سلام وقت بخیر. فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بازار مثل هر امر مشابهی طبیعتاً نیاز به کسب تجربه داره و نمیشه گفت که محدودیت سنی داره. اگر کار با کامپیوتر و اینترنت برای شما دردسرساز نیست، کافیه آموزش‌های پایه لازمه رو مطالعه کنید و کم کم خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو آغاز کنید. در این مسیر، کارشناسان واحد پشتیبانی او ام پی فینکس هم میتونن به‌صورت تلفنی به شما کمک کنند. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا