آموزش سرمایه گذاریاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

معرفی بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری

از سال ۲۰۰۹ تا به امروز بیش از بیست هزار کوین و توکن به بازار ارز دیجیتال معرفی شده‌اند. اما چگونه می‌توان بهترین ارز دیجیتال ارزان را شناسایی کرد؟ چگونه می‌توان یک سبد سرمایه‌گذاری بهینه با انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال ارزان که ارزش سرمایه‌گذاری دارند تشکیل داد؟

اگر تصور شما این است که برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال و کسب درآمد در این زمینه لزوما باید سرمایه زیادی در اختیار داشته باشید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا بهترین ارز دیجیتال ارزان برای ترید روزانه و سرمایه‌گذاری بلند مدت را به شما معرفی کنیم.

پادکست بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سود روزانه

بهترین ارز دیجیتال ارزان 02

اگر از مخاطبان پر و پاقرص اخبار روز بازار ارز دیجیتال هستید و به صورت روزانه ترید می‌کنید، هر یک از میم کوین‌های بازار می‌توانند به عنوان بهترین ارز دیجیتال ارزان برای شما باشند. میم‌کوین‌ها رمزارزهایی هستند که در مدت زمان کوتاهی محبوبیت یافته‌اند.

این دسته از ارزهای دیجیتال عموما به عنوان ابزارهایی برای پرداخت مورد استقاده قرار می‌گیرند و هر زمان اخباری مبنی بر افزایش کاربرد آن‌ها منتشر شود، قیمت این دسته از ارزهای دیجیتال نیز دستخوش نوسان‌های گسترده‌ای می‌شود. میم‌کوین‌ها عموما قیمت بسیار پایینی دارند و معامله‌گران می‌توانند با نوسان‌گیری از تغییرات قیمت این دارایی‌ها به سودهای قابل توجهی دست یابند.

معروف‌ترین و محبوب‌ترین میم‌کوین بازار، ارز دیجیتال دوج کوین (Doge) است. قیمت دوج کوین در زمان نگارش این مقاله (دی ماه ۱۴۰۱) برابر با ۰.۰۰۷ دلار بوده و این ارز دیجیتال در حال سپری کردن کف‌های قیمتی است.

دومین میم کوین برتر که اتفاقا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای نوسان‌گیری روزانه است، ارز دیجیتال شیبا (SHIB) نام دارد. قیمت شیبا نیز همچون دوج کوین بر اساس اخبار و اتفاقات روز بازار دچار نوسان‌های قابل توجهی می‌شود.

دوج ایلان مارس (ELON)، بی بی دوج (Babydoge)، فلوکی (FLOKI)، کیشو اینو (Kishu) و ارز فگ نیز دیگر میم‌کوین‌های محبوب بازار ارز دیجیتال هستند که هر یک می‌توانند گزینه‌ای مناسب به عنوان بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سود روزانه باشند. برای کسب سود از نوسان این دسته از ارزهای دیجیتال کافیست ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال که از این رمزارزها پشتیبانی می‌کند، ثبت نام کنید.

بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

بهترین ارز دیجیتال ارزان 03

شبکه پالیگان و ارز دیجیتال متیک (MATIC) یکی از برترین پروژه‌هایی بود که در سال ۲۰۲۲، علی رغم حاکم بودن زمستانی سرد بر بازار ارز دیجیتال، شاهد خبرهای متعددی حاکی از رشد و توسعه پروژه آن بودیم. همچنین فعالیت نهنگ‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های کلان بر روی این ارز دیجیتال طی یکسال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

ارز دیجیتال متیک در زمان نگارش این مقاله (دی ماه ۱۴۰۱) قیمتی برابر ۰.۸ دلار داشته و از سقف قیمتی خود حدودا ۷۰۰ درصد فاصله دارد! اخبار و گزارش‌های متعددی که پیرامون این ارز دیجیتال و روند پیشروی پروژه آن منتشر می‌شود، عموما نوسان‌های مثبت خوبی را در قیمت متیک (MATIC) ایجاد می‌کند.

بنابراین اگر جزء افرادی هستید که سبد سرمایه‌گذاری‌تان را بر اساس پیشروی و توسعه پروژه‌های رمزارزی تنظیم می‌کنید و به دنبال بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت هستید، ارز دیجیتال متیک (MATIC) می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای استراتژی معاملاتی باشد.

ارز دیجیتال لوپرینگ کوین (LRC) نیز یکی دیگر از برترین پروژه‌های ایجاد شده بر بلاکچین اتریوم است که در تاریخچه قیمتی خود نوسان‌های قیمتی بسیار خوبی را نصیب سوئینگ تریدرها کرده‌است! در حال حاضر (دی ماه ۱۴۰۱) قیمت ارز LRC در محدوده ۰.۱ دلار در نوسان است و حدودا ۱۴۰۰ درصد با سقف قیمتی خود فاصله دارد.

پایین بودن قیمت لوپرینگ کوین (LRC) در کنار معتبر بودن نقشه راه و مسیر توسعه آن باعث شده تا افراد بسیاری برای انجام امور پرداختی در کسب و کار خود در سراسر جهان از این رمزارز استفاده کنند. اگر قصد نوسان‌گیری کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال را دارید و به دنبال بهترین ارز دیجیتال ارزان و پرکاربرد می‌گردید، رمزارز لوپرینگ کوین با نماد LRC می‌تواند گزینه مناسب دیگری برای شما باشد.

بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت

بهترین ارز دیجیتال ارزان 04

یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های معاملاتی که در سراسر دنیا توسط تحلیلگران بسیاری پیشنهاد می‎‌شود، خرید در ریزش‌های قیمتی و عمل کردن بر اساس استراتژی DCA است. زمستان ارز دیجیتال فرصت‎‌های بسیاری را برای خرید در کف قیمتی برای معامله‌گران فراهم می‌کند؛ چرا که در ایام بازار خرسی و ریزش‌های قیمتی، هر یک از معتبرترین پروژه‌های رمزارزی می‌توانند به عنوان بهترین ارز دیجیتال ارزان معرفی شوند!

نیر پروتکل (NEAR)، ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) جزء برترین پروژه‌های ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین هستند که فاندامنتال و بنیاد بسیار قدرتمندی دارند و پس از ریزش سنگین بازار در سال ۲۰۲۱، هم اکنون در کف‌های قیمتی قرار گرفته‌اند و جزء بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت هستند. در ادامه هر یک از این رمزارزها را بررسی می‌کنیم:

  • نیر پروتکل (NEAR)

یکی از رمزارزهایی که هم اکنون در پایین‌ترین سطوح قیمتی به سر می‌برد و بسیاری از معامله‌گران آن را نمی‌شناسند، ارز دیجیتال نیر پروتکل با نماد NEAR است. این پروژه رمزارزی با هدف فراهم کردن بستری سریع و امن برای اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به وجود آمده و اعتماد سرمایه‌گذاران سازمانی بسیاری را به خود جذب کرده است.

بلاکچین داتکام ونچرز (Blockchain.com)، کوین فاند (CoinFund)، مالتی کوین کپیتال (Multicoin Capital) و پانترا کاپیتال (Pantera Capital) جزء بزرگ‌ترین صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو هستند که بخشی از سرمایه خود را به ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) اختصاص داده‌اند.

نیر پروتکل (NEAR) در زمان نگارش این مقاله ( دی ماه ۱۴۰۱) در محدوده قیمتی ۲ دلار قرار گرفته که یک حمایت بسیار معتبر در تاریخچه قیمتی این رمزارز می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد که نیر (NEAR) در حال حاضر حدودا ۸۵۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد. بنابراین با توجه به پتانسیل‌‌های رشدی که در این پروژه رمزارزی قرار داده شده، نیر پروتکل (NEAR) در قیمت ۲ دلار در واقع بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت است.

  • ریپل (XRP)

رمزارز ریپل با نماد XRP، ارز دیجیتال بومی کمپانی ریپل (Ripple) است که مدت‌هاست در حیطه ارائه خدمات پرداخت و انتقالات مالی فعالیت می‌کند. شبکه ریپل سرویس ها و محصولات گوناگونی در راستای تسهیل انتقالات بین المللی پول در حجم و سرعت بالا فراهم کرده است.

نکته بسیار جالبی که در مورد کمپانی ریپل وجود دارد این است که بر خلاف سایر پروژه‌های رمزارزی، مخاطب محصولات ریپل تنها افراد نیستند، بلکه طیف وسیعی از بانک ها و موسسات مالی که در حیطه انتقالات بین المللی پول فعالیت می‌کنند جز مخاطبان پر و پاقرص شبکه ریپل هستند!

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در زمان نگارش این مقاله ( دی ماه ۱۴۰۱) قیمتی برابر با ۰.۳ دلار داشته و نزدیک به ۴۰۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد. لازم به ذکر است که کمپانی ریپل از سال ۲۰۲۰ تاکنون با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درگیری‌هایی داشته که نتیجه نهایی این پرونده و دادگاه طی چند ماه آینده مشخص خواهد شد.

از آن جایی که کمپانی ریپل حامیان و طرفداران بسیاری را در پرونده خود دارد، پیشبینی می‌شود که پیروزی ریپل در این دادگاه تاثیر مثبت بسیار خوبی بر کل بازار ارز دیجیتال و همچنین رمزارز ریپل (XRP) خواهد داشت. بنابراین ریپل در قیمت ۰.۳ دلار می‌تواند بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد.

  • کاردانو (ADA)

پس از بیت‌کوین و اتریوم به عنوان نسل اول و دوم بلاک‌چین، کاردانو به عنوان نسل سوم بلاکچین در جامعه ارز دیجیتال شناخته می‌شود. رمزارز بومی کاردانو، ADA نام دارد که به واسطه بنیاد قدرتمند شبکه کاردانو، ارز دیجیتال ADA دارای پتانسیل‌های رشد بسیاری است. از زمان آغاز بازار خرسی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی، ارز دیجیتال کاردانو مدتی طولانیست که در محدوده‌های کف قیمتی قرار گرفته و خبری از روند رشد و توسعه آن در بازار منتشر نشده‌است.

همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران پروژه کاردانو و رمزارز ADA به نوعی حوصله‌شان سر برود و نسبت به هولد کردن این رمزارز دچار شک و تردید شوند! ارز دیجیتال ADA در زمان نگارش این مقاله ( دی ماه ۱۴۰۱) قیمتی برابر با ۰.۳ دلار داشته و نزدیک به ۸۰۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد.

بلاکچین کاردانو یکی از امن‌ترین، معتبرترین و کاربردی‌ترین پروژه‌های موجود در دنیای ارز دیجیتال است . به همین واسطه پتانسیل‌های رشد بسیار بالایی در ارز دیجیتال بومی این شبکه یعنی ADA ایجاد شده‌است. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار معتقدند که پس از پایان روند خرسی و صعود دوباره بازار، ارز دیجیتال ADA یکی از رمزارزهایی است که جهش‌های قیمتی فوق العاده‌ای را تجربه خواهد کرد!

بنابراین رمزارز ADA در قیمت ۰.۳ دلار و در حالی که در محدوه‌های کف قیمتی قرار گرفته است می‌تواند بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار کریپتوکارنسی باشد.

کارمزد تبدیل ریال به تتر چگونه محاسبه می‌شود؟

سریع ترین برنامه استخراج بیت کوین برای اندروید

مزیت سرمایه گذاری بر روزی ارزهای دیجیتال ارزان و آینده دار چیست؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال معتبر و آینده‌دار در بازار خرسی فرصتی برای کسب سودهای چند برابری در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. به بیان دیگر شما می‌توانید با مقدار سرمایه اندک به خرید ارزهای دیجیتال معتبر در کف‌های قیمتی بپردازید و پس از آغاز دوباره بازار صعودی، به سودهای بسیار قابل توجهی دست یابید.

برای مثال فرض کنید اگر در قیمت ۰.۳ دلار، به میزان تنها یک میلیون تومان ارز دیجیتال ADA را خریداری کنید، شما مالک حدودا ۶۶ واحد ارز دیجیتال ADA خواهید بود!

یا اگر در قیمت ۰.۴ دلار با سرمایه تنها ۵۰۰ هزار تومان به خرید ریپل بپردازید، شما دارای حدودا ۳۰ واحد ارز دیجیتال ریپل خواهید بود و با صعود مجدد بازار و افزایش قیمت ریپل، ارزش سرمایه شما به راحتی چندین برابر خواهد شد. بنابراین خرید بهترین ارزهای دیجیتال ارزان در بازارهای ریزشی فرصتی بسیار خوب برای افرادیست که قصد دارند با درآمد کم به سرمایه‌گذاری بپردازند.

با این توصیف‌ها هر ریزش قیمت و هر بازار خرسی می‌تواند فرصتی را برای شما فراهم کند تا با استفاده از استراتژی DCA و خرید پله‌ای به سرمایه‌گذاری‌های سنجیده و با ریسک بسیار پایین بپردازید.

آموزش سرمایه گذاری با استراتژی DCA

بیشترین سوالات کاربران در مورد انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری

آیا تمام ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری مناسبند؟

خیر. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی یک ارز دیجیتال ارزان را دارید بهتر است ابتدا مارکت کپ و جزئیات نقشه راه آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورت کسب اطمینان از معتبر بودن آن می‌توانید با مبالغ دلخواه خود به سرمایه‌گذاری در آن رمزارز بپردازید.

ریسک سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت چیست؟

سرمایه گذاری در رمزارزهایی که دارای قیمت کمی بوده و از اعتبار کافی برخوردار نیستند، می‌تواند باعث از بین رفتن سرمایه شما شود. بنابراین بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت، اطلاعات کلی پروژه آن را بررسی کرده و بهترین ارز دیجیتال ارزان را انتخاب کنید.

برای خرید ارز دیجیتال ارزان چه اقدامی باید انجام داد؟

کافیست در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی همچون صرافی او ام پی فینکس ثبت نام کنید و پس از شارژ کیف پول حساب کاربری خود، به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال بپردازید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا