اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ایلان ماسک و اعلام پذیرش دوج کوین در پرداخت‌های اسپیس ایکس

مدیرعامل کمپانی اسپیس ایکس (SpaceX)، ایلان ماسک، اظهار کرد به‌زودی پذیرش دوج کوین (DOGE) در سیستم پرداختی این شرکت انجام خواهد شد.

پیش از این و در بازه‌های زمانی گوناگون، ایلان ماسک با تبلیغ دوج کوین موجبات چند صعود قیمتی کوتاه‌مدت را برای این میم کوین محبوب فراهم کرده بود. این دفعه، با انتشار این خبر دوج کوین ۱۵ درصد رشد در قیمت خود تجربه کرد که البته، به‌سرعت اکثر این رشد را از دست داد.


اسپیس ایکس یک کمپانی آمریکایی سازنده موشک‌ و فضاپیما است و تجهیزات مرتبط با فضا از قبیل خدمات حمل و نقل و ارتباطات مربوطه را ارائه می‌دهد.


ایلان ماسک مشخص نکرد که استارلینک (Starlink) هم از رویه پرداخت توسط دوج کوین پشتیبانی می‌کند، اما این اطمینان را داد که اسپیس ایکس پذیرش دوج کوین را به‌زودی انجام خواهد داد.


استارلینک مجموعه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی است که توسط کمپانی اسپیس ایکس اداره می‌شود و با اخذ مجوز، در ۳۲ کشور مختلف وظیفه پوشش شبکه اینترنتی را بر عهده دارد.


پس از اعلام کمپانی غول تولید خودروهای الکتریکی، تسلا، مبنی بر پذیرش دوج کوین در برخی معاملات تجاری خود، پدر خودخوانده دوج ایمان و اطمینان خود به این میم کوین را دوبرابر کرد و در توییتر نوشت که به‌عنوان مدیرعامل یک کمپانی دیگر، اسپیس ایکس به‌زودی دوج کوین را در سیستم پرداختی خود اضافه خواهد کرد.


او نوشت: “محصولات تسلا را می‌توان با دوج خرید، و به‌زودی اسپیس ایکس نیز همین‌طور.”


البته، ایلان ماسک مشخص نکرد که چه زمانی قابلیت پذیرش دوج کوین برای عموم در دسترس قرار خواهد گرفت.


زمانی که از وی در مورد پرداخت اشتراک‌های اینترنت استارلینک توسط دوج کوین برای عموم پرسیده شد، پاسخ داد که شاید روزی این اتفاق بیفتد.


سال میلادی گذشته در همین ماه بود که اسپیس ایکس برای انجام یک ماموریت قمری تحت عنوان “DOGE-1 Mission to The Moon”، تمام هزینه آن را در قالب دوج کوین پذیرفت. ماسک خاطرنشان کرد که دوج کوین تبدیل به اولین رمزارز در فضا خواهد شد.


هنگام نشر این خبر، بزرگ‌ترین میم کوین از لحاظ ارزش بازار کمی پایین‌تر از ۰.۰۸ دلار معامله می‌شود و اکثر رشد خود به‌واسطه خبر جدید را از دست داده است.

نمودار قیمت دوج کوین
خبر پذیرش دوج کوین و انعکاس واکنش‌ها در قیمت آن

منبع: CryptoPotato

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا