اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در ایراناخبار او ام پی فینکس

هوش مصنوعی و آینده بشر با AI؛ سخنرانی مدیر توسعه نرم‌افزار او ام پی فینکس در اینوتکس ۲۰۲۳

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس» با نشست‌ها و سخنرانی‌های متعدد در رابطه با جدیدترین موضوعات حوزه فناوری‌ و نوآوری همراه بود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی را به خود جلب کرد.

پادکست هوش مصنوعی و آینده بشر با AI

به ویژه در روز سوم نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، جواد موسویان، مدیر توسعه‌دهنده نرم‌افزار در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس که در جریان پنل «نکستیش» سخنرانی داشتند، به موضوعات پیرامون هوش مصنوعی (AI) پرداختند. در ادامه به ارائه بخشی از جزئیات این سخنرانی می‌پردازیم.

موسویان در ابتدای سخنرانی خود به ارائه مختصری از تاریخچه هوش مصنوعی و نحوه رشد این فناوری تا به امروز پرداخته و اشاره می‌کند:

«با توجه به فراگیری امروزی اینترنت، به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا تا چه حدی بستر فراگیری هوش مصنوعی مهیا شده است. همچنین رشد روزافزون زیرساخت‌های سخت‌افزاری و کامپیوتری کارایی هوش مصنوعی را سرعت می‌بخشد که به نوبه خود منجر به سرمایه‌گذاری بیشتر و نهادی‌تر در صنعت هوش مصنوعی، سپس رشد این فناوری خواهد شد

موسویان در ادامه صحبت‌های خود به معرفی مزایا و معایب هوش مصنوعی می‌پردازد و بیان می‌کند که این فناوری در کنار مزایای زیادی که با خود به ارمغان می‌آورد، ممکن است مشکلاتی را نیز به دنبال داشته باشد. از جمله نگرانی‌های ناشی از رشد فناوری هوش مصنوعی که جواد موسویان به آن‌ها اشاره کرد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • امکان ارائه محتوا بدون پوشش مسؤلیت‌پذیری آن‌
  • نگرانی‌های اخلاقی و سوق‌دادن کاربر به سمت اتفاقات ناگوار
  • جعل و تولید محتوا
  • امکان ایجاد مشکلاتی بر سر راه کسب‌وکارها مانند جعل احراز هویت‌ مشتریان (KYC)
  • امکان از دست رفتن برخی از شغل‌های فعال امروزی

در این سخنرانی همچنین به این موضوع اشاره شد که کارایی هوش مصنوعی تا چه میزان می‌تواند گسترده‌تر باشد و در حوزه‌های گوناگون از جمله؛ در بخش‌های مختلف صنعت پزشکی مانند تشخیص بیماری‌های مختلف، کاهش خطاهای پزشکی، پیش‌بینی بیماری‌ها و… مورد استفاده قرار گیرد.

مشاهده قیمت لحظه ای و فروش و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

این مدیر توسعه‌دهنده نرم‌افزار اضافه کرد که هوش مصنوعی می‌تواند در ایجاد برخی مشاغل جدید و آپدیت بعضی مشاغل قدیمی مؤثر باشد. موسویان همچنین افزود:

«با رشد روزافزون هوش مصنوعی، فرضیه تکینگی (Singularity) مطرح است

این فرضیه پیش‌بینی می‌کند که شتاب در فناوری در نهایت باعث می‌شود که هوش مصنوعی از هوش بشر پیشی بگیرد و منجر به تغییرات شگرف یا حتی پایان تمدن بشری شود. چون توانایی‌های هوش مصنوعی ممکن است قابل درک نباشند و اتفاقاتی که بعد از تکینگی فناوری می‌افتند، ممکن است پیش‌بینی‌ناپذیر باشند.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا