آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی او ام پی فینکسآموزش صرافی های ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال؛ از پایه تا پیشرفته

بیت کوین به عنوان اولین دارایی رمزنگاری شده در سال ۲۰۰۹ به دنیا معرفی شد و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار ارز دیجیتال به دنیای کریپتوکارنسی عرضه شده‌ و مورد استقبال افراد بسیاری در سطح جهان قرار گرفته‌‌اند. برای آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال و آشنایی با نحوه خرید بیت کوین و آلت‌‌کوین‌ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین

قبل از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال بهتر است ابتدا کمی با مفاهیم مربوط به بلاکچین و ارزهای دیجیتال آشنا شویم.بازار ارز دیجیتال، بازار رمزارزها یا بازار کریپتوکارنسی به عنوان جدیدترین بازار مالی در سطح جهان شناخته می‌شود که به صورت ۲۴ ساعته دایر است و تاکنون کاربران زیادی را به سوی خود جذب کرده‌است. از همین روی معامله‌گران بسیاری در سطح جهان و همچنین ایران در پلتفرم‌های مختلف، بخش قابل توجهی از زمان خود را به خرید و فروش ارز دیجیتال و کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی اختصاص می‌دهند.

بلاکچین یک پایگاه داده دیجیتالیست که به صورت غیرمتمرکز بنا شده است. منظور از غیرمتمرکز بودن این است که مدیریت و کنترل دیتاهایی که در بلاکچین ثبت می‌شوند زیر نظر سازمان یا نهاد مرکزی‌ای نمی‌باشد. در این پایگاه داده افراد می‌توانند اطلاعات جدیدی را اضافه و ثبت کنند. اما امکان تغییر اطلاعات توسط هیچ فرد یا نهادی وجود ندارد و همین موضوع باعث امنیت حداکثری تکنولوژی بلاکچین می‌شود.

هدف اصلی فناوری بلاکچین این است که افراد بتوانند اطلاعات و داده‌های مربوط به موضوعات گوناگون را به صورت دیجیتالی به گونه‌ای ثبت کنند که امکان تغییر آن وجود نداشته باشد. به بیان دیگر بلاکچین با محوریت تمرکززدایی و شفافیت در تمامی امور زندگی انسان‌ها ایجاد شده‌است.

ارزهای دیجیتال اما انجام امور مالی در بلاک چین را بر عهده دارند؛ بنابراین ارزهای دیجیتال بخشی از بلاک چین هستند. به بیان ساده‌تر همانطور که امور مالی در دنیای واقعی توسط ارزهای فیات همچون دلار، یورو و ریال انجام می‌شود، تراکنش‌ها و امور مالی در دنیای بلاک چین نیز با استفاده از ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر خواهد بود. به همین منظور بلاکچین‌های متعددی همچون بیت‌کوین، اتریوم، پولکادات و کاردانو ایجاد شده‌اند و در راستای تسهیل و آسان‌سازی انجام تراکنش‌ها در فضای بلاکچین فعالیت می‌کنند.

بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟

نحوه خرید ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال در دسته دارایی‌های دیجیتال قرار می‌گیرند و خرید و فروش آن‌ها تنها از طریق صرافی‌های رمزارزی امکان‌پذیر است. برای مثال نحوه خرید بیت کوین به این صورت است که ابتدا می‌بایست در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید، پس از آن کیف پول خود را شارژ کرده و به خرید و فروش بیت کوین بپردازید.

دقت کنید که بازار ارزهای دیجیتال به واسطه نوظهور بودن ممکن است برای برخی افراد پیچیدگی‌هایی داشته باشد. به همین منظور لازم است آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را به صورت کامل فرا گیرید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

برای خرید و فروش ارز دیجیتال لازم است در مرحله اول در یک صرافی ارز دیجیتال برای خود حساب کاربری ایجاد کنید و سپس به معامله‌گری ارزهای دیجیتال بپردازید. تاکنون صرافی‌های بسیاری با ارائه خدمات گوناگون برای معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند.

به طور کلی برای خرید ارز دیجیتال به اینترنت، صرافی ارز دیجیتال و کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. به این صورت که با دسترسی به اینترنت به یک صرافی ارز دیجیتال متصل می‌شوید، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و سپس آن را در کیف پول خود نگهداری می‌کنید.

بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟

کیف پول‌های دیجیتالی در واقع ابزاری برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال در فضای بلاکچین هستند؛ همان گونه که در دنیای واقعی پول‌هایمان را در حساب شخصی خود در بانک نگهداری می‌کنیم، در دنیای رمزارزها نیز می‌بایست ارزهای خود را درون کیف پول‌های دیجیتالی شخصی نگهداری کنیم. معروف‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول در بازار رمزارزها کیف پول تراست ولت است که برای تمامی کاربران، چه افرادی که به تازگی وارد بازار رمزارزها شده‌اند و چه افرادی که به صورت حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنند، مناسب است.

پس از خرید ارز دیجیتال می‌توانید آن را در کیف پول خود نگهداری کنید و هر زمان که تمایل داشتید آن را مجددا در صرافی ارز دیجیتال به فروش برسانید.

آشنایی کامل با کیف پول تراست ولت و نحوه استفاده از آن

مشاهده قیمت و فروش و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال

قدم اول در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، انتخاب صرافی یا پلتفرم معاملاتی است. همانطور که گفتیم خرید ارزهای دیجیتال به صورت فیزیکی امکان‌پذیر نبوده و تنها از طریق پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین قابل انجام است. برخی افراد نیز وجود دارند که در بستر فضاهای مجازی برای افراد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند که استفاده از این روش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بهتر است همواره از صرافی‌های ارز دیجیتال برای معاملات رمزارزی خود استفاده کنید. بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش رمزارزها باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • امنیت

    مهم‌ترین اصل برای فعالیت در بازارهای مالی همیشه و همیشه مسئله امنیت خواهد بود. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، خرید و فروش ارزهای دیجیتال بر بستر اینترنت انجام می‌شود و از همین روی، مسئله امنیت دارایی بیشترین اهمیت را خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود قبل از ثبت نام و فعالیت در یک صرافی ارز دیجیتال با چگونگی تامین امنیت دارایی کاربران در آن صرافی آشنا شوید.

    صرافی‌هایی که دارایی کاربران را بر بستر اینترنت و به صورت آنلاین نگهداری می‌کنند، به هیچ عنوان گزینه‌های مناسبی نخواهند بود و خطر هک و از دست رفتن دارایی، همواره سرمایه شما را تهدید می‌کند.
  • واریز و برداشت سریع

    یکی دیگر از موضوعاتی که برای کاربران فعال در بازار رمزارزها اهمیت بالایی دارد، سرعت واریز و برداشت در یک صرافی ارز دیجیتال است. قبل از ثبت نام در یک صرافی می‌بایست با مشاهده شرایط و قوانین مربوط به آن، پیرامون وضعیت واریز و برداشت ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات در آن اطلاعات کافی کسب کنید.
  • پشتیبانی و کاربری آسان

    همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، به دلیل نوظهور بودن بازار ارزهای دیجیتال، افراد بسیاری ممکن است در حین انجام معاملات خرید و فروش و یا واریز و برداشت با مشکلاتی مواجه شوند. از همین روی یک صرافی ارز دیجیتال معتبر می‌بایست ضمن فراهم کردن یک محیط کاربری آسان، به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران باشد.
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف و حجم معاملات بالا

    بالا بودن حجم معاملات در یک صرافی از این حیث اهمیت دارد که معاملات خرید و فروش رمزارزها با سرعت بالایی انجام شود و کاربری در صف خرید یا فروش یک دارایی قرار نگیرد. همچنین بالا بودن تعداد ارزهای قابل معامله در یک صرافی موضوع مهم دیگری است که امکان کسب سود از نوسان بازارهای مختلف را برای تریدرها فراهم می‌کند.

اگر قصد ورود به بازار کریپتوکارنسی را دارید بهتر است قبل از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، بهترین صرافی ارز دیجیتال را با در نظر گرفتن موضوعاتی که در این قسمت توضیح داده شد انتخاب کرده و فعالیت معاملاتی خود را آغاز کنید.

بهترین صرافی‌ های بین المللی ارز دیجیتال

صرافی بایننس، کوکوین و کوینبیس محبوب‌ترین صرافی‌های بین المللی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند که هر آنچه که یک کاربر برای فعالیت در بازار رمزارزها نیاز دارد را فراهم کرده‌اند.

صرافی‌های بین المللی اما عموما قوانین نسبتا پیچیده‌ای برای احراز هویت کاربران در نظر می‌گیرند و با توجه به تحریم‌های بین‌المللی که برای ایران وضع شده، در صورتی که تشخیص دهند فردی با آی پی ایران در حال فعالیت است، اقدام به بلوکه کردن دارایی‌ او می‌کنند.

بنابراین بهتر است در زمان ثبت نام و فعالیت در این صرافی‌ها، تمام نکات لازم مربوط به تغییر آی پی و ثابت بودن آی پی را رعایت کنید. پس از آن می‌توانید به خرید ارز دیجیتال از یک صرافی بین المللی همچون بایننس بپردازید.

بهترین صرافی ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال را چگونه انتخاب کنیم؟

پیرو استقبال گسترده ایرانیان از بازار رمزارزها پلتفرم‌های بسیاری با خدمات و سرویس‌های گوناگون در حیطه خرید و فروش رمزارزها ایجاد شده‌اند. می‌توانید با بررسی اعتبار صرافی‌های مختلف و ارزیابی چگونگی تامین امنیت در آن‌ها، امکانات، سرعت تراکنش‌های واریز و برداشت ارزی و ریالی و همچنین سرعت انجام معاملات، یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کرده و با ایجاد حساب کاربری در آن، معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کنید. قبل از آن هم بهتر است با آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در آن صرافی آشنا شوید.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است که برای اولین بار در ایران امکان استفاده از حساب دمو و ربات معامله‌گر را برای کاربران فراهم کرده‌است. در ادامه به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پلتفرم او ام پی فینکس می‌پردازیم.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

ابتدا می‌بایست از طریق وبسایت یا اپلیکیشن او ام پی فینکس برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. به این منظور کافیست وارد وبسایت ompfinex.com و یا اپلیکیشن او ام پی فینکس شوید و روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

ثبت نام در او ام پی فینکس با ارائه یک ایمیل کاربری و تعیین یک رمز عبور قوی انجام می‌شود.

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

پس از تکمیل ثبت نام وارد صفحه داشبورد خواهید شد و می‌بایست احراز هویت خود را تکمیل کنید.

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

در این صفحه می‌بایست احراز هویت خود را تکمیل کنید تا امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال و استفاده از خدمات پلتفرم برای شما فراهم شود. لازم به ذکر است که احراز هویت در او ام پی فینکس طی سه مرحله و در کمتر از ۵ دقیقه انجام خواهد شد.

روی دکمه “احراز هویت” کلیک کنید و مراحل را مطابق با توضیحات و با دقت انجام دهید. دقت کنید که احراز هویت برای انجام معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال امری ضروری بوده و به منظور جلوگیری از پولشویی و سواستفاده از هویت سایر افراد در معاملات انجام می‌شود.

مرحله اول احراز هویت – تایید اطلاعات شناسایی

تایید اطلاعات شناسایی

در مرحله اول احراز هویت می‌بایست ایمیلی که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اید را تایید کنید. به این منظور کافیست روی “تایید ایمیل” بزنید و کدی که در ادامه با ایمیل شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

پس از تایید ایمیل می‌بایست شماره تلفن همراه خود را وارد کرده، روی دکمه “تایید تلفن همراه” بزنید و کد تاییدی که برایتان پیامک شده را وارد کنید. دقت کنید که شماره تلفن وارد شده تحت مالکیت خود شما باشد.

در مرحله بعد کافیست شماره ملی و تاریخ تولد خود را به صورت صحیح وارد کرده و یک تصویر واضح از کارت ملی خود در قسمت پایین صفحه بارگذاری کنید و روی “تایید اطلاعات شناسایی” بزنید.

مرحله دوم احراز هویت – ارائه شماره کارت بانکی

تایید اطلاعات بانکی

در این مرحله می‌بایست شماره کارت بانکی که قصد واریز و برداشت ریالی از طریق آن را دارید وارد کنید. دقت کنید که حساب بانکی وارد شده باید متعلق به خود شما باشد.

مرحله سوم احراز هویت – ارسال عکس یا ویدئو سلفی

تایید عکس سلفی

در مرحله آخر نیز می‌بایست یک تصویر سلفی واضح به همراه کارت ملی و دست‌نوشته‌ای که در ادامه توضیح داده شده است در کنار چهره خود بگیرید و در قسمت مربوطه بارگذاری کنید. دقت کنید که دست نوشته شما کاملا خوانا و با متن نوشته شده مطابقت داشته باشد.

همچنین می‌توانید کارت شناسایی خود را در کنار چهره نگه داشته و یک ویدئو سلفی با متنی که در تصویر مشاهده می‌کنید ضبط کنید و روی “ارسال اطلاعات” بزنید.

به این ترتیب ثبت نام و احراز هویت شما در پلتفرم او ام پی فینکس تکمیل شده و به صورت آنی از سوی کارشناسان پشتیبانی بررسی و تایید می‌شود. پس از تایید احراز هویت می‌توانید با شارژ کیف پول، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روش “معامله سریع” و یا ورود به “بازار معاملات” او ام پی فینکس بپردازید.

شارژ کیف پول حساب کاربری

برای شارژ کیف پول کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و روی “واریز” کلیک کنید.

واریز مرحله در او ام پی فینکس برای خرید و فروش ارز دیجیتال

در این قسمت می‌توانید با استفاده از شماره کارت یا شماره شبا واریز ریالی انجام دهید. به منظور واریز ریالی با استفاده از شماره کارت کافیست کارت مورد نظر خود را انتخاب کرده، مبلغ واریزی را مشخص کنید و روی “انتقال به درگاه بانک” بزنید. به این ترتیب مبلغ واریزی به صورت آنی به حساب کاربری شما در پلتفرم او ام پی فینکس واریز می‌شود و می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید.

انتحاب کارت برای واریز ریالی در او ام پی فینکس

در صورت تمایل به واریز با شماره شبا هم می‌توانید حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی “انتقال به صفحه اطلاعات پرداخت” بزنید.

واریز با شماره شبا در او ام پی فینکس

در صفحه جدید می‌بایست اطلاعات خواسته شده را به ترتیب تکمیل کنید و پس از فعال کردن تیک مربوط به موافقت با شرایط استفاده، روی “ثبت و دریافت شناسه واریز” بزنید.

دریافت شناسه واریز برای واریز ریالی در او ام پی فینکس

به این ترتیب شناسه واریز شما ایجاد شده و با استفاده از این شناسه می‌توانید با مراجعه به بانک و یا استفاده از موبایل بانک، واریز ریالی داشته باشید. دقت کنید که شناسه واریز مربوط به بانک‌های مختلف مقدار متفاوتی دارد.

شناسه تولید شده

واریزی‌هایی که با استفاده از شناسه واریز انجام می‌شوند نیز وارد سیکل پایا بانک مرکزی شده و در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب کاربری شما اعمال می‌گردد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به “روش معامله سریع” در پلتفرم او ام پی فینکس

با استفاده از قابلیت “معامله سریع” می‌توانید به صورت آنی ارزهای دیجیتال را بر پایه تومان و تتر خرید و فروش کنید. اگر از وبسایت استفاده می‌کنید کافیست بعد از ورود به حساب کاربری، در صفحه داشبورد قسمت “معامله سریع” را مد نظر قرار دهید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به "روش معامله سریع"

فرض کنید می‌خواهید به میزان یک میلیون تومان بیت کوین خریداری کنید. کافیست در قسمت “پرداخت می‌کنم” گزینه تومان و در قسمت “دریافت می‌کنم” نیز ارز بیت کوین و مقدار یک میلیون تومان را قرار دهید و روی “تبدیل” بزنید. به این ترتیب معامله شما به صورت آنی انجام شده و موجودی بیت کوین شما در کیف پولتان قابل مشاهده خواهد بود.

به منظور فروش ارزهای دیجیتال به روش معامله سریع نیز کافیست در قسمت “پرداخت می‌کنم” ارز دیجیتال مورد نظر و در قسمت “دریافت میکنم” نیز تومان یا تتر را انتخاب کنید.

در اپلیکیشن هم کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش معامله، وارد قسمت “معامله سریع” شوید و به طور مشابه مقادیر مربوط به “پرداخت می‌کنم” و “دریافت می‌کنم” را وارد کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با معامله سریع در اپلیکیشن او ام پی فینکس

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار معاملات او ام پی فینکس

با ورود به بازار معاملات او ام پی فینکس نیز می‌توانید به چهار روش “سفارش بازار“، “سفارش محدود“، “سفارش حد ضرر (Stop Limit)” و “سفارش “حد ضرر به قیمت بازار(Stop Market)” سفارش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال را ثبت کنید.

کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و در صفحه داشبورد، قسمت بالای صفحه سمت راست روی منوی معاملات کلیک کرده و وارد قسمت “معامله” شوید.

بازار معاملات او ام پی فینکس

در صفحه معاملات می‌توانید در قسمت بالای صفحه سمت راست بازار مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بازار تومانی می‌توانید خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را بر پایه تومان و در بازار تتر نیز می‌توانید معاملات خرید و فروش را بر پایه تتر ثبت کنید.

در نهایت نیز می‌توانید با استفاده از انواع روش‌های سفارش‌گذاری در پایین صفحه، سفارش‌های خرید یا فروش مورد نظر خود را ثبت کنید. برای مثال می‌توانید به خرید بیت کوین با تومان یا خرید ارز تتر بپردازید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار معاملات او ام پی فینکس

در سفارش‌گذاری به روش “سفارش بازار” می‌بایست مقدار کل سفارش را مشخص کنید و سفارش را ثبت کنید. به این ترتیب سفارش خرید یا فروش شما مطابق با بهترین قیمت لحظه‌ای بازار برای شما انجام می‌شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش سفارش بازار در صرافی او ام پی فینکس
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش سفارش بازار در صرافی او ام پی فینکس

در سفارش‌گذاری به روش “سفارش محدود” اما می‌توانید علاوه‌بر مقدار کل سفارش، قیمت سفارش را نیز مشخص کنید. به این ترتیب سفارش شما وارد تابلوی سفارشات (Order Book) صرافی شده و در روند تکمیل شدن قرار می‌گیرد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش سفارش محدود در صرافی او ام پی فینکس
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش سفارش محدود در صرافی او ام پی فینکس

بیشتر بخوانید: تفاوت سفارش محدود و سفارش بازار

در سفارش‌گذاری به “روش حد ضرر (Stop Limit)” می‌توانید علاوه بر مشخص کردن مقدار کل سفارش و قیمت سفارش، یک قیمت فعالسازی برای سفارش خود مشخص کنید. به این ترتیب زمانی که قیمت بازار به قیمت فعالسازی سفارش یا همان قیمت توقف (Stop Price) برسد، سفارش مورد نظر شما وارد تابلوی سفارشات صرافی شده و در روند تکمیل شدن قرار می‌گیرد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش استاپ لیمیت در صرافی او ام پی فینکس
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش استاپ لیمیت در صرافی او ام پی فینکس

در سفارش‌گذاری به روش “حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market)” هم می‌توانید یک قیمت فعالسازی برای خود مشخص کنید تا در صورت رسیدن قیمت بازار به قیمت فعالسازی مورد نظر شما یا همات قیمت توقف (Stop Price)، سفارش خرید یا فروش این بار به “بهترین قیمت بازار” برای شما ثبت و انجام شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش استاپ مارکت در صرافی او ام پی فینکس
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش استاپ مارکت در صرافی او ام پی فینکس

با سفارش‌گذاری به روش‌های حد ضرر (Stop Limit) و حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) می‌توانید برای معاملات خود حد ضرر مشخص کنید.

آشنایی با سفارش‌های استاپ لیمیت و استاپ مارکت

با مراجعه به قسمت تاریخچه نیز می‌توانید سابقه سفارشات خود را به همراه جزئیات مشاهده کنید.

سفارش‌هایی که به روش استاپ لیمیت و استاپ مارکت ثبت می‌شوند بلافاصله وارد “سفارشات پیشرفته” شده و به محض رسیدن قیمت بازار به قیمت فعالسازی سفارش و فعال شدن، وارد “سفارشات باز” می‌شوند. در قسمت سفارشات پیشرفته و سفارشات باز همچنین امکان لغو سفارش نیز برای کاربران فراهم شده است.

انواع سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال

ربات ترید برای خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با ربات تریدر او ام پی فینکس

پلتفرم او ام پی فینکس همچنین امکان استفاده از ربات معامله‌گر را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این ربات شما می‌توانید سفارش‌های خرید و فروش خود را به قیمت بازار جهانی ثبت کنید.

نحوه عملکرد ربات معامله گر او ام پی فینکس به این صورت است که بر اساس تنظیماتی که کاربر برایش مشخص می‌کند، به صورت پیوسته اقدام به ثبت سفارش‌های خرید و فروش کرده و قیمت سفارش را با توجه به بازه قیمتی و زمانی که کاربر برایش تعریف کرده‌، آپدیت و به روزرسانی می‌کند.

سرویس ربات در او ام پی فینکس نیز کاملا رایگان بوده و هیج کارمزدی بابت استفاده از آن از حساب شما کسر نمی‌شود. کارمزد معاملاتی که با استفاده از ربات ثبت می‌شوند نیز تنها برابر با ۰.۰۰۱ حجم معامله (۰.۱ درصد) است.

آربیتراژ با ربات تریدر

آشنایی با ربات تریدر ارز دیجیتال

حساب دمو و معاملات آزمایشی

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با حساب دمو

بهترین و کاربردی‌ترین راه برای آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، استفاده از یک حساب آزمایشی یا اصطلاحا دمو (Demo) است. در او ام پی فینکس می‌توانید با تغییر حالت حساب خود از واقعی به دمو، معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با صد میلیون تومان شارژ مجازی به همراه تمامی امکانات بازار واقعی آغاز کنید و تمرین ترید بپردازید.

برای تغییر حالت حساب نیز کافیست پس از ورود به حساب کاربری، در صفحه داشبورد قسمت بالای صفحه چپ روی علامت فلش دو طرفه کلیک کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در حساب دمو

در اپلیکیشن هم کافیست وارد صفحه “سایر خدمات” شده و از قسمت بالای صفحه حالت حساب را تغییر دهید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در حساب دمو

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که در ابتدای مطلب “آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال” توضیح داده شد، پس از خرید ارز دیجیتال می‌بایست دارایی خود را در یک کیف پول دیجیتالی نگهداری کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال به صورت کلی به دو دسته کیف پول‌های نرم افزاری و کیف پول‌های سخت افزاری تقسیم بندی می‌شوند.

اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال خود را در مقیاس و حجم بالا و برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری همچون کیف پول ترزور یا لجر استفاده کنید. در غیر اینصورت هم می‌توانید از کیف پول‌های نرم افزاری همچون تراست ولت یا کوینومی استفاده کنید.

صرافی او ام پی فینکس نیز تمام دارایی کاربران را در کیف پول‌های سخت افزاری و به صورت آفلاین نگهداری می‌کند. بنابراین می‌توانید در محیطی با کاربری آسان و با سرعت بالا به خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید دوج کوین یا سایر ارزهای دیجیتال بپردازید و آن را در کیف پول داخلی خود در پلتفرم او ام پی فینکس نگهداری کنید.

تحلیل ارزهای دیجیتال

برای کسب سود مستمر از بازار ارزهای دیجیتال و ماندگاری در این بازار می‌بایست پس از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، علم و دانش خود را نیز متناسب با اتفاقات و حواشی روز بازار آپدیت کنید. در وبلاگ او ام پی فینکس می‌توانید با اصلی ترین مفاهیم مربوط به آموزش تحلیل و سرمایه گذاری آشنا شوید و همچنین تحلیل قیمت و اخبار ارزهای دیجیتال را در قالب هفته نامه و واچ لیست هفتگی مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال پرداختیم. هم اکنون می‌توانید با مراجعه به وبسایت صرافی او ام پی فینکس یا هر پلتفرم دیگری که در نظر دارید، معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کنید. همواره به خاطر داشته باشید که سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال نیازمند دانش، مهارت و تجربه فراوان است. بنابراین تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با جدیدترین اتفاقات در دنیای رمزارزها همسو شوید و روز به روز درآمد خود را از این بازار جذاب و پرحاشیه افزایش دهید.

در این باره بیشتر بخوانید:

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

آشنایی با اشتباهات رایج تریدرها و درمان آن

آشنایی با مفهوم ریسک به ریوارد در معاملات

انواع روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اندیکاتور چیست و بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال کدامند؟

کارمزد معاملات در او ام پی فینکس چگونه تعیین می‌شود؟

کارمزد معاملات بر اساس حجم معاملات یک ماه اخیر کاربر محاسبه می‌شود. با مراجعه به صفحه کارمزدها می‌توانید اطلاعات کاملی در این مورد کسب کنید.

چگونه می‌توان با پشتیبانی او ام پی فینکس در ارتباط بود؟

واحد پشتیبانی از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۵۱۳۱۷۹۰، چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و همچنین آیدی تلگرام ompfinex724 به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات کاربران است.

کمترین حجم معامله در او ام پی فینکس چقدر است؟

با مبلغ ۱۰۰ هزار می‌توانید معاملات خرید و فروش خود را آغاز کنید.

منبع: تیم تولید محتوای ompfinex.com

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. باسلام
    اموزش شما خیلی خوبه ،فقط اگر کلیپ تصویری برا اموزش راه اندازی بشه خیلی عالیه برا جلب رضایت بیشتر برای برنانه شما در این باز متفاوت ارزی و ریزش تعاملی در این بازار

    1. سلام و وقت بخیر
      بله حتما
      ویدئوهای آموزشی قسمت های مختلف پلتفرم در حال آماده سازی هست و از طریق وبلاگ و حساب آپارات او ام پی فینکس در اختیار شما قرار میگیره
      موفق و پر سود باشید

    1. سلام وقتتون بخیر
      معاملات فیوچرز به دلیل ماهیت شرطی و قمارگونه‌ای که دارن، در صرافی‌های ایرانی قابل اجرا نیستن.

    1. سلام وقت بخیر. ممکنه سفارش باز داشته باشین یا بخشی از سرمایه‌تون در یک استخر یا ربات درگیره. مجدداً فعالیت‌هاتون رو بررسی کنید، اگر باز هم مشکل داشتید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا